Citisem multe despre subiectul operei TURANDOT și văzusem multe reprezentări pe MEZZO ale acestei opere. Ideea de a merge la premiera din 13 februarie 2020 a fost doar faptul că rolul titular era interpretat de Maria GULEGHINA.
Mă așteptam să văd la ONB un Prinț Persiei scunduț, durduliu, puriu, greoi, nădușit și ponosit, căci la un spectacol cu La Traviata de acum câțiva ani cam așa au apărut balerinii de la dansul spaniol. Nu mai așteptam momentul apariției Prințului Persiei căci presupuneam ce va fi. Când s-a produs momentul, am avut surpriza să văd că Prințul Persan este interpretat de un balerin înalt, suplu, cu alură sportivă, care merge și trage serios de fiare, cu ținută și cu simțul ritmului muzicii.
Costumul său era exact ceea ce trebuia în contextul întregului spectacol și mantia sa era sclipitoare, nu sclipicioasă, exact cum trebuia să fie pentru a-i marca prezența. El continua surpriza pe care am avut-o cu cei 6 dansatori cu iatagane, ei fiind balerini de ținută, exact cum trebuie să fie balerinii, adică mobili, ritmici, în formă și mai ales cu greutatea corpului sub control. În seara spectacolului pe care l-am văzut eu, Prințul Persiei a fost interpretat de Narcis BREBEANU, balerin bănuiesc, din moment ce numele său nu figurează printre balerinii enumerați în programul de spectacol în care sunt dați toți angajații ONB. Pe Internet apare că Narcis BREBEANU este într-adevăr balerin solist la ONB, dar tot cu numele de Narcis BREBEANU există și un tenor. Nu am căutat explicația și consider că în economia acestui articol, este vorba de o coincidență de nume.
Mie mi-a plăcut spectacolul și consider că Narcis BREBEANU în Prințul Persiei a fost ceea ce trebuie, iar partea de final în care a însoțit-o câțiva pași pe soprana Maria GULEGHINA la coborârea scărilor, a arătat că Narcis BREBEANU are clasă, știind exact care este momentul în care să rămână pe poziție, lăsând diva să strălucească cu adevărat.
(18 februarie 2020)
No comments:
Post a Comment