Un workshop se organizează atunci când:
- se identifică o problemă,
- se găsesc oameni interesați,
- există o dorință reală de soluționare,
- cineva vrea să pună față în față oameni,
- se definește un obiectiv clar,
- sunt puși de acord participanții,
- există un moderator recunoscut.
Un wokshop își propune dezbaterea unei probleme punctuale între specialiști din diferite domenii care trebuie să interacționeze în rezolvarea acelei probleme, în mod real și nu formal. Dacă se organizează un workshop doar pentru ca participanții să se audă vorbind, este clar că lucrurile arată inutilitatea demersului. Am participat la multe workshop-uri fără finalitate. După dezbateri îndelungi am plecat cum am venit, adică fără un plus legat de soluția problemei, adică rămâne cum am stabilit. Există mult formalism și multă inerție în abordări, iar participanții la worksop0uri nu sunt persoane de specialitate sau dacă sunt de specialitate nu au dreptul de a angajea soluționări concrete, ceea ce face ca dezbaterile să se rezume la principii sau la a susține puncte de vedere rigide care nu duc la nific pentru că fiecare crede în dreptatea lui, ignorând ceea ce zic alții.
Ca un wokshop să fie eficient, trebuie să aibă o problemă de rezolvat, iar la încheierea lucrărilor acea problemă să aibă cel puțin două soluții la fel de bună, existând un termen până când decidenții să dispună trecerea la implementarea uneia dintre soluții. Altfel, workshop-ul a fost apă de ploaie.
(11 februarie 2019)
No comments:
Post a Comment