Se știe și nu mai trebuie spus nimic în plus: infrastructura este cea care unește un popor. Așa cum autostrăzi nu avem și drumul București-Arad se face în 10 ore, este clar că și sentimentele de apropiere dintre oameni sunt slabe.
Faătul că în 2018 se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire este cunoscut din 1918, deci și din 1990 și din 2000 dar și din anul 2011, când trebuia să se înceapă lucrările la o autostradă care să străpungă munții și să unească Muntenia cu Ardealul, ceea ce nu s-a întâmplat. Avem însă tot felul de master-planuri, care mai de care mai fanteziste, mai de înlocuit cu fiecare ministru al transporturilor care se instalează prea vremelnic în fotoliu.
Eu vedeam:
- o autostradă București-Giurgiu, foarte ușor de realizat,
- o autostradă Pitești-Craiova și ea ușor de realizat,
- o autostradă Pitești-Sibiu pentru prezident,
- o autostradă Ploiești-Brașov, să se bucure turiștii,
- o autostradă București-Suceava care e mai lungă,
- o autostradă Brașov- Satu-Mare, ceva mai grea,
- o autostradă Sibiu-Arad, destul de ușor de construit,
- o autostradă Craiova-Timișoara foarte simplă.
Cu ceea ce există, țara aceasta ar avea acea infrastructură care ne-ar uni și ar produce dezvoltare, căci roata de la mașină trebuie să se învârtească la 130 km/h nu să se opintească în hârtoape.
Centenarul Marii Uniri trebuie să negăsescă cu mult mai mulți kilometri decât avem acum de râde Europa de noi. Apropo, știe cineva dacă legenda meșterului Manole a fost transferată pentru continuitatea mitului la surparea de autostrăzi, este o confirmare a spiritului nostru veșnic și unic?
(01 aprilie 2018)
No comments:
Post a Comment