Rădăcinile trebuie căutate nu prea departe și nici în chestii sofisticate, precum lipsa de fonduri, căci educația înseamnă atitudinea maturilor în a-i forma pe tineri. Deci, acum vreo 37 de ani, unuia i-a venit ideia de a aduce ceva nou în învățământul comunist, anchilozat, tradițional, stabil și eficient, drept care după o cugetare frumos ambalată, a reușit să impună predarea de către învățători a elementelor de teoria mulțimilor. Bieții învățători, cei care se confruntau și așa cu marile probleme ale puștimii de 6 anișori care intra la clasă, au mai primit o lovitură. Ei trebuiau să vorbească puștimii care încă mai venea la clasă cu păpușele și mașinuțe despre mulțimi, despre componente și despre trăsături, adică lucruri pentru care și mulți maturi se străduie să le înțeleagă fără a reuși. Învățătorii au avut ca formatori, la rândul lor, noște persoane care le recitau niște texte pe la inspectorate, căci acolo, comuniștii aciuaseră tot felul de personaje puțin perfornamte și care știau să dea din gură, fără a spune chestiuni de esență, un fel de ședințari, adică specialiști în a conduce impecabil ședințele de partid.
La clasă, învățătorii, care cum s-au priceput au vorbit sau au recitat copiilor despre mulțimi. ca să nu piardă premiul întâi, copilașii la rândul lor au recitat ceea ce de fapt nu au înțele. Ușor-ușor, cu grație, au fost introduse și alte bazaconii în manuale și din aproape în aproape s-a format corul recitatorilor, mă refer la recitatorii profesori, multiplicat în corul elevilor și cu asta s-a desăvârșit dezastrul. Eliminarea modului clar logic, de a gândi, de a judeca, de a filtra, de a avea inițiative a dus la ceea ce este azi:
- nenumărați elevi cu diplomă care nu reflectă nimic;
- mulți suplinitori fără calificare;
- lucruri inutile pe care elevii și profesorii sunt obligați să le memoreze și să le redea;
- un nivel de calificare extrem de scăzut al forței noastre de muncă.
(29 august 2016)
No comments:
Post a Comment