Pe când lucram cu trei serii, fiecare având 150 de studenți, pe când învățământul de informatică economică era de 5 ani și pe când una dintre probe de admitere era fizica, iar celelalte două erau matematici, mi-a venit ideia să-i întreb pe studenții de anul III, ce înțeleg ei prin student bun. Să dea un interval care să definească pe studentul bun, știind că există studentul foarte bun dar și studenții despre acre nu am cum să spun ca sunt buni. Am obținut vreo 400 de fișe si după prelucrări statistice pe care, zic eu, le-am făcut cu frica lui Dumnezeu, pentru a fi reprezentative, am obținut ceva foarte interesant. În opinia studenților, mulțime omogenă și reprezentativă, un student este bun daca are o medir generală mai mare sau egala cu 7,20 și mai mică sau egală cu 9,20. Dacă media studentului este mai mare ca 9,20 el va fi considerat un student foarte bun. Dacă media lui este mai mică decât 7,80 se consideră ca nu este un student bun.
Dacă se lucrează cu coeficienți în intervalul [0; 1], un element este considerat bun dacă indicatorul calculat x aparține intervalului [0,72; 0,92].
Dacă se lucrează cu alte intervale [a; b] cu a și b pentru care a < b se produce o proiecție și se obține ce înseamnă intervalul asociat nivelului calitativ bine.
Lucrurile trebuie simplificate și nu mai trebuie făcute evaluări subiective. Așa cum metrul este o vonvenție și alegerea subintervalelor de punere în corespondență a nivelurilor calitative bine și foarte bine, este tot o convenție. Așa cum toată lumea folosește aceeași unitate de măsură și face comparații decente și corecte, tot așa flosirea subintervalelor va pune cît de căt ordine în activitățile noastre cotidiene.
Lucrurile trebuie simplificate și nu mai trebuie făcute evaluări subiective. Așa cum metrul este o vonvenție și alegerea subintervalelor de punere în corespondență a nivelurilor calitative bine și foarte bine, este tot o convenție. Așa cum toată lumea folosește aceeași unitate de măsură și face comparații decente și corecte, tot așa flosirea subintervalelor va pune cît de căt ordine în activitățile noastre cotidiene.
(12 aprilie 2016)
No comments:
Post a Comment