Sunday, December 22, 2019

Madalina Elena BUJOR este un nume in culturismul romanesc



Sportiva Madalina Elena BUJOR s-a remarcat in timp prin rezultate deosebite in domeniul fitness-ului si este potrivit ca tinerii si tinerele ce vor sa activeze in acest sport sa cunoasca o serie de detalii spuse de o persoana care a inregistrat succese in competitiile la care a participat, ceea ce dovedeste ca cele spuse sunt verificate de ea. In acest articol-interviu am notat MEB pentru raspunsurile date de Madalina Elena BUJOR si cu II primele litere ale numelui meu, Ion IVAN.
II: Sa incepem cu inceputul. De ce fitness? Exista gimnastica, exista tenis, exista inot.
MEB: Mi-a placut sportul inca de mica, prima mea iubire fiind handbalul, pe care l-am practicat vreme de 4 ani, urmand apoi atletismul. Cu timpul m-am indreptat spre partea artistica, si aici ma refer la dans pe care il practic din clasa a 9-a. Sunt o persoana ce face si spune doar ceea ce simte, asa ca pot spune ca am ales Fitness-ul pentru ca am simtit ca mi se potriveste.
II: Cum a fost inceputul?
MEB: Prima data cand am intrat intr-o sala de Fitness aveam 17 ani. La inceput a fost doar un hobby, dupa care s-a transformat într-o pasiune.
II: Cum s-a impacat sportul cu scoala?
MEB: Niciodata nu am lasat scoala pe locul 2, reusind sa mentin un echilibru intre antrenamente si invatat/scris. În perioada în care am inceput sa ma antrenez eram inca in liceu. Am absolvit Liceul Tehnologic “Vasile Sav” Roman, profilul Electronica si Automatizari, specializarea Tehnica de Calcul. Ulterior am terminat Facultatea de Litere din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza, specializarea “American Studies”.
II: Acum unde lucrezi? Unde te antrenezi?
MEB: In momentul de fata lucrez ca si antrenor personal in cadrul salii Oz-er Golden Sport Center din Roman, unde ma si antrenez.
II: cand a fost prima participare la un concurs?
MEB: La inceputul lui 2017 am participat la primul meu concurs de Cultursim si Fitness, la categoria Bikini Fitness.
II: Ce rol au jucat emotiile in primul concurs?
MEB: Emotiile nu au disparut nici acum, la aproape 3 ani de la prima participare. De fiecare data cand pasesc pe scena ma simt ca si cum as fi la primul concurs.
II: Sa vorbim despre palmares.
MEB: In anul 2017 am debutat în competițiile Nationale organizate de Federația Română de Culturism și Fitness, prima mea participare fiind la Campionatul Național de Culturism și Fitness Juniori unde am obținut titlul de Vicecampioana Națională la disciplina Bikini Fitness, categoria +169cm. A doua participare a fost în cadrul Campionatului Național de Culturism si Fitness Seniori unde am obținut locul
4 la aceeași disciplină menționată anterior. Ulterior am participat la prima mea competiție internationala, Tiger Classic,, unde am reușit să urc pe podium(locul 3) alături de sportive din Letonia și Spania. In 2018 am participat la Campionatului Național de Culturism si Fitness Seniori, unde am reusit sa obtin titlul de Vicecampioana Națională, ultimul meu concurs in 2018 fiind Semtex Grand Prix, unde m-am clasat pe locul 4.
II: Cum te antrenezi? Care este structura unui antrenament?
MEB:  În momentul de fata am 5 antrenamente cu greutati pe saptamana si 3 antrenamente tip cardio. La fiecare inceput de antrenament incalzesc bine tot corpul, nu doar aceea parte ce urmeaza sa o antrenez, incalzirea fiind foarte importanta. Dupa care urmeaza antrenamentul propriu-zis.
II: La culturisti se fac masuratori. Ai asa ceva?
MEB: La disciplina Bikini Fitness, toate categoriile sunt facute dupa inaltime.
II: Despre ciclul de pregatire al unei competitii ce ne spui?
MEB: O pregatire de concurs in general poate dura de la 10 saptamani pana la 20-22, depinde de forma la care se afla sportivul/sportiva. Pe langa alimentatie, care trebuie sa fie tot timpul pusa la punct, fiecare antrenament trebuie facut “ca si cum ar fi ultimul”, din punctul meu de vedere. 
II: Care este dieta ta?
MEB: In momentul de fata mananc destul de variat, cam aceleasi alimente pe care le consum si cand sunt in pregatire pentru concurs, doar cantitatea fiind schimbata. Cateva din alimentele pe care le consum sunt ouale,, Albusul de Ou, piept de pui/curcan, peste, orez, ovaz, avocado, fructe, legume, nuci, caju, migdale etc 
II: Ce suplimente folosesti?
MEB: Aproximativ toate produsele folosite de mine in aceasta perioada, cat si in perioada competitionala sunt marca Dorian Yates Nutrition, avand placerea si tot odata onoarea sa fiu Brand Ambassador pentru ei.
Folosesc glutamina, pe care o consum in timpul antrenamentului si dupa, aminoacizi, pudra proteica o
consum dupa antrenament si atunci cand nu reusesc sa-mi fac necesarul zilnic proteic, carnitina, creatina, multivitamine, minerale si omega.
II: Orice sportiv ca sa reuseasca trebuie sa aiba o serie de calitati. In fitness care sunt cele mai importante 5 calitati? Argumenteaza, te rog.
MEB: In primul rand trebuie sa ai un psihic foarte puternic pentru a reusi sa treci peste toate greutatile pe care le întampina orice sportiv intr-o pregatire si multa rabdare pentru ca doar asa apar rezultatele si doar asa iti poti imbunatati anumite “puncte slabe”. Consecventa este si ea foarte importanta in acest sport, alaturi de o vointa de fier si ambitie. 
II: Ce sfat dai tinerilor si tinerelor care vor sa inceapa sa faca fitness?
MEB: Sa fie pregatiti pentru orice, pentru ca nu este usor, daca vorbim de fitness de performanta, dar este foarte frumos. 
II: Care este motto-ul tau de viata?
MEB: Îndrazneste sa VISEZI!
II: Care este programul competitional pe 2020?
MEB: Vreau sa ramana o supriza fiecare concurs la care voi participa in 2020. 
II: Cum te vezi peste 10 ani in fitness?
MEB: Înca participand la concursuri,  dar, “in alta liga”.
II: Ce hobby ai, caci fitness-ul e o meserie deja.
MEB: Imi place sa citesc foarte mult pentru ca doar asa reusesc sa ma dezvolt pe plan personal, cat si profesional si sa dansez. 
Multumesc Madalinei Elena BUJOR ca a avut amabilitatea de a raspunde la intrebarile puse de mine.







(12 decembrie 2019)



No comments:

Post a Comment