Wednesday, December 4, 2019

Fitilistii, carcotasii si palavragii

Societatea noastra este plina de fitilisti, palavragii si de carcotasi, dar este saraca in oameni de actiune, care sa faca lucruri si sa-si asume ceea ce au facut, adica sa dea dovada de responsabilitate. Cei mai multi indivizi sunt:
- lasi,
- fricosi,
- inactivi,
- barfitori,
- paraciosi,
iar managerii gresesc ca-i ingurajeaza in a face lucruri reprobabile, in loc sa-i puna la treaba, asa cum ar fi normal. Si eu am fost manager la viata mea. Am avut prostul obicei de a:
- da fiecarui membru al echipei exact ce are de facut,
- stabili de comun acord termenul in care sa fie aratat rezultatul,
- spune clar care sunt avantajele cand rezultatul este cel dorit,
- face public in mod transparent contributiile fiecaruia.
La noi sunt manageri carora le place sa vina subalternii sa le vanda tot felul de mizerii cu care ei cred ca-i conduc pe cei ce muncesc, daca le flutura vorbe spuse de ei sau daca le dau detalii despre lucruri facute si de care respectivii n-ar vrea sa se stie. Eu le-am spus colaboratorilor ca daca-mi vand mie azi pe cineva, maine ma vor vinde pe mine si le-a pierit cheful sa vina sa-mi toarne tot felul de mizerii, stiind ca eu nu-i apreciez pentru asa ceva, ci doar pentru ceea ce au facut din ceea ce le-a revenit pentru proiect, unde ei sunt parte a echipei si pentru care primesc bani.
Fitilistii sunt cea mai abjecta categorie de indivizi, care sub masca dezinteresului, stau si pandesc erori, pe care le fructifica doar in folosul lor, subminand pozitia celor care le fac. Fitilistii tensioneaza atmosfera peste tot unde activeaza si nu produc nimic, pentru ca in loc sa faca ceva, ei stau si culeg nasoleli facute de unul sau de altul, dupa care desarta sacul de gunoaie la sefi.
Carcotasii sunt si ei niste scursuri, care doar stiu sa vada paiul din ochiul altora, fara sa vada barna di proprii ochi. Ei sunt vanatorii de greseli, desi ei n-au facut niciodata nimic, ca doar cine nu munceste nu greseste. De aceea, eu am avut dialoguri profesionale doar cu cei care erau in stare sa vina cu chestii concrete din care sa arate ca au facut ceea ce eu facusem si ar fi fost obiectul criticii lor. daca nu faceau asa ceva, nu aveam dialog cu ei, pentru ca eu nu accept sa fiu criticat pe meseria mea de indivizi care nu-mi demostreaza ca au muncit in acel domeniu si au avut si oarece rezultate. In rest nu ma intereseaza parerea nimanui,scurt pe doi.
Palavragii sunt niste gunoaie ceva mai simpatice, care sub masca unora care nu stiu sa-si tina gura, arunca in dreata si in stanga cu laturi de tot soiul. Ca sa nu para jigodii autentice, mai vantura si unele fapte bune despre cel pe care vor sa-l improste cu noroi. Pentru mine palavragii sunt tot atat de rai ca si fitilistii si carcotasii pentru ca in loc sa munceasca, se plimba de colo-colo si se fac ca fac  ceva, dar in final solicita amanari si pun atatea intrebari daca ceea ce au facut e bine, incat esti tentat sa te lasi pagubas si sa faci tu ceea ce trebuie facut, in locul lor. De pe pozitia de manager, nu am facut niciodata ceva in locul cuiva. daca totusi am pus pe cineva sa faca ceva ce trebuia facut de altul, acela care nu a facut a fost exclus din echipa si chiar daca s-a mirat, a ramas cu mirarea.
Partea proasta este ca fitilistii, palavragii si carcotasii fac ca lucrurile sa nu progreseze. Singurul ac de cojocul lor este de a gasi modalitatea de a fi pusi la treaba si de a fi responsabilizati. Numai cand vor nadusi, atunci vor aprecia munca altora, altfel nu.

(04 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment