Sunday, December 8, 2019

Debarasarea de resturile de mancare

Debarasarea de resturile de mancare este un lucru necesar, numai ca acele resturi nu ajung ca laturi pentru porci, ci sunt reciclate din dorinta de a obtine costuri cat mai mici. Am vazut indivizi care desarta in sticlele de alcool ceea ce a ramas in paharele musafirilor pentru a fi folosit continutul in viitor. Am vazut cum in unele restaurante resturile de piept de pui sunt preluate din farfuriile clientilor care nu au terminat totul sunt taiate bucati si sunt folosite la salata Cezar. Am vazut cum de reincalzesc cartofii intr-un restaurant libanez. Am vazut cum se recicleaza cafeaua si multe, multe altele asemenea am vazut. Mi s-a facut scarba, dar mi-e imposibil sa evit restaurantele, fie cand sunt invitat, fie cand invit, fie la evenimente.
Ceea ce mi se pare interesant este cum se recicleaza:
- resturile de paine,
- zatul de cafea,
- oasele din ciorba de burta,
- bucatile de pizza.
Cat de abjecti sunt unii comercianti nici nu ma mira ca nu au camere care sa fiilmeze tot ce se face, exact ca la service-urile auto, pentru a preintampina acele actiuni mizerabile, care se produc atunci cand bucataria nu este deschisa. Atat de lipsiti sunt de respecti unii bucatari incat nu pregeta sa faca gesturi reprobabile, precum culegerea de resturi din fripruri si alcatuirea de portii, mai ales daca este vorba de carne ceva mai scumpa si clientul a carui farfurie este analizata de acei bucatori, este considerat curat, adica bucata se va frefolosi dupa debarasare fara doar si poate.
Un tip din bransa mi-a zis ca in Bucuresti doar un restaurant arunca pe tobogan mancarea debarasata devenind alimente pentru animale. Mi-a zis numele, dar dati-mi voie sa nu cred, caci acolo, unul oficial de la o roganizatie militara internationala i s-a clonat cardul. Ori in locul u de are loc o astfel de ghidusie, sa nu-mi zica mie nimeni ca nu se recicleaza nimic din mancarurile aflate in farfuriile debarasate, mai ales daca de acele feluri de mancare nu s-a atins nimeni.

(08 decembrie 2019)

No comments:

Post a Comment