Tuesday, December 31, 2019

Am fost contemporan cu ...

Mi-am propus sa scriu articole despre cei cu care am fost contemporan, adica oameni pentru care am avut admiratie deoarece au facut lucruri speciale, pe care le-am considerat utile in viata mea. pe unii i-am intalnit, am colaborat cu ei, dar pe multi nu i-am intalnit personal. I-am vazut pe viu cum se spune, dar nu am stat de vorb[, nu am dat mana cu ei, ci doar i-am privit si i-am ascultat vorbind unor multimi. Au fost unele personalitati cu care am fost contemporan, despre care am aflat de la radio, de la televizor, din manuale, din presa si de la altii ca rxista si despre  ceea ce au realizat. Ma mandresc ca am dost contemporant cu ei, pentru ca m-au influentat pozitiv in ceea ce am facut de-a lungul vietii mele. Primul articol va apare in data de 1 ianuarie 2020. Lista este foarte lunga, pentru ca voi scrie nu numai despre cei din spatiul nostru mioritic, ci despre toti cei cu care am fost contemporan, indiferent unde au salasuit si s-au manifestat in bine sau in rau, dupa puterile lor si dupa cum i-a dus capul.
Nu este o idee originala. Prin 1964 scriitorul camil BALTAZAR mi-a dat o carte cu autograf publicata de el in 1962 intitulata Contemporan cu ei. De acolo m-am inspirat, dar am extins aria caci scriu nu despre poeti si prozatori, ci despre cei care mi-au influentat intr-un fel existenta, direct sau indirect.


(31 decembrie 2019)


No comments:

Post a Comment