Tuesday, December 31, 2019

Am fost contemporan cu Fidel CASTRO

Numele lui Fidel CASTRO l-am tinut minte ca el a ajuns la moncada chiar pe 26 iuklie, iar eu sunt nascut cu cativa ani mai devreme, dar tot pe 26 iulie.
Fidel CASTRO a primit diferite titulaturi, dintre care El Lider Maximo era cel mai folost. A condus revolutia cubaneza si apoi Cuba ani in sir, pana cand viata l-a scos din politica. Era un barbat inalt de 190 cm, ceea ce facea ca in compania unor conducatori de stat scunzi sa para si mai inalt. Lui Fidel CASTRO nu-i placeau lucrurile aranjate. Se zice ca venind in Ro, i se aranjase sa vada rafinaria de la Brazi, numai ca Fidel CASTRO a deviat de la traseu si a ajuns la darmanesti. In loc sa vad locul frumos, cu oameni muncind, ca la parada, a gasit o rafinarie, exact cum erau toate rafinariile comuniste, cu oameni care taiau frunza la caini si care nu patrau nici ordine si nici disciplina.
Nu stiu ce sa zaic, dar Fidel CASTRO a fost imagineaq vie aq exportaqtorului de revolutie prin Africa, dar a avut un succes mult prea mic in comparatie cu efortul facut, fiind ceva mai bine gandite decat exportul de revolutii portocalii din Ro sau din Ukraina zilelor noastre.
Mi s-a parut ceva foarte neclaqr legat de Che fostul lui tovaras de lupta.
Oricum, cand l-am vazut pe Fidel CASTRO ca se prabuseste ca o placinta in public mi-am dat seama cat de slab este acest om din moment ce nu a avut atria sa puna stop unei expuneri in public, crezandu-se fie verde, fie nemuritor, dar tot eroare fiind.
Chiar daca am fost contemporan cu el, faptul ca a adus prin revolutia lui saracie de care cubanezii nu au scapat nici azi, ma face sa cred ca doi, adunat cu doi nu faqc deloc patru. Am avut admiratie fata de Fidel CASTRO cand un proifesor de istorie din ASE a zis ca Istoria Cubei este singura carte de istorie care nu sufera modificari dupa cum bate vatul si in ea nu apare nici ESCA , nici Ion CRISTOIU si nici CTP sau CVT.


(01 ianuarie 2020)

1 comment: