Sunday, January 20, 2019

Fiul ministrului

Am avut ocazia să am studenți de toate categoriile, unii erau fiii unor oameni simpli, așții erau fiii unor generali, dar și ai unor miniștri. Pentru mine nu a existat interesa pentru nicio categorie, eu fiind interesat de cine era studentul, adică de programarea pe care o știa și de cât lucra el la calculator, ce programe scria și de activitatea lui la cursuri și la seminarii.
Într-o bază de practică am avut ocazia să cunosc un tânăr, prin faptul că un oficial de la nivelul cel mai desus din ASE mi-a atras atenția că respectivul este fiu de ministru. Oficialul nu mi-a zis nimic mai mul știindu-mă nedus la biserică și că riposta mea ar fi fost zgomotoasă. Practica decurgea normal, până într-o zi când a venit la mine un tânăr care s-a recomandat. Crdeam că avea a-mi repoșa ceva, nici eu nu știu ce. Tânărul a venit să-mi solicite să facă lucrarea de diplomă cu mine. A și motivat, iar argumentele lui m-au convins. După terminarea facultății l-am reîntâlnit pe tânăr la o librărie. M-a condus pe jos până la Unirii la stația de metrou. Am discutat. Tatăl lui nu mai era ministru și-mi zicea multe despre câte grozăvii a trăit în facultate, dar și după. Avea un nume ceva mai particular. După căsătorie a luat numele soției și a scăpat de povara funcției tatălui. Eu am trăit într-o altă lume și nu regret că nu am știut câte aș fi realizat dacă aș fi avut o agendă cu numere de telefon ale unor părinți cu funcție ale studenților cu care am lucrat.
Morala: necunoașterea unor adevăruri elementare m-au făcut cu mult mai liber decât credeam.


(20 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment