Sunday, January 20, 2019

Fiul croitorului

Pe vremea când eu eram elev, în clasă am avut un coleg al cărui tată era croitor. S-au perindat pe la atelierul de croitorie toți învățătorii mei, dar mai târzoi și mare parte a profesorilor.
Colegul meu avea numai note mari și lua tot timpul premiul întâi. De prea puține ori era scos la tablă sau pus să citească sau să recite. Știu doar că era premiantul nostru și era lăudat de toată lumea. Mămica lui dar și tăticul lui veneau des pe la școală și erau tare mândri de fiul lor. Eu eram prea mic să înțeleg cum mergeau lucrurile. Știu numai că fiul croitorului nu a terminat liceul și toată mahalaua vorbea urât despre isprăvile lui. Vremurile se schimbaseră și lumea avea alte exigențe decât să poarte haine făcute într-un atelier primitiv de cartier muncitoresc, fără ca executantul să aibă clasă, căci pe Stada Mare deja apăruse o croitorie de lux.
Morala: rezultatele la învățătură sunt influențate și de cel ce-ți face îmbrăcămintea gratis.


(20 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment