Wednesday, January 2, 2019

Despre tipologiile de prezidențiabili mioritici după limbile străine vorbite

Când l-am văzut pe Petre ROMAN cum le gavarește în franceză, italiană, spaniolă și rusă, mi-am zis că se vede stofa. Când i-am auzit pe Ion ILIESCU, pe Emil CONSTANTINESCU și pe Traian BĂSESCU scremându-se să vorbească în limbi străine am crezut că sunt în visurile mele cele mai negre, adică trăiesc coșmarurile vieții mele. Când l-am auzit pe suplinitorul Crin ANTONESCU vorbind în engleză, deja m-am prăbușit în mine, aproape ireversibil. Noroc cu Klaus IOHANNIS care a spălat păcatele predecesorilor lui pe peluza de la Casa Albă în 2018.
Dacă se prezintă:
- un candidat la prezidențiale care vorbește perfect cel puțin o limbă străină CL = 10,
- un candidat la prezidențiale care vorbește așa și-așa  o limbă străină CL = 2,
- un candidat bătrân la prezidențiale care nu vorbește nicio limbă străină CL = 0,
- un candidat tânăr la prezidențiale care nu vorbește nicio limbă străină CL = -5.
Este inadmisibil ca un candidat la o asemenea poziție să se prezinte tălâmb, care să mormăie chestii pe care nici el nu le înțelege într-o lume în care limbile străine sunt condiție a existenței primare căci Internetul a spart toate granițele și nu mai permite invocarea niciunei cauze din care omul să nu vorbească o limbă trăină cel puțin.

(02 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment