Wednesday, January 9, 2019

Ciclul de marketing al produsului numit prezidențiabilul

Candidatul la prezidențiale trebuie văzut ca un produs care are ciclul său de marketing. Am mai discutat despre acest subiect, dar văd că lumea din zona de consultanță nu pune mâna pe carte să citească deloc și se fac erori dintre cele mai grosolane. Ciclul de marketing al unui produs are asociat un grafic ce conține o pantă ascendentă ceva mai abruptă, urmată de o pantă care marchează creșteri lente, până se ajunge la un punct de maxim, după care urmează o pantă descendentă. Toate aceste pante corespund dinamicii interesului pe care cumpărătorii îl manifestă față de produs.
Nici nu mai desenez graficul că deja m-am plictisit să tot scriu despre lucruri elementare. Să ne imaginăm că vorbim de produsul numit ouă și în preajma Paștelui nu le scoatem la vânzare, dar a treia zi de Paști invadăm magazinele cu ouă. Să fim siguri că această politică de a face comerț este ratată. Tot așa se întâmplă și în sport. Acolo există un ciclu de pregătire. Degeaba sportivul atinge maximul de performanță cu o săptămână înainte de concurs sau la trei zile după ce s-a ăncheiat concursul. Peste tot trebuie acceptată ideea că în marketingul unui produs există un punct de maxim și acela trebuie să corespundă capacității de a satisface piața. La prezidențiabili acest punct de maxim corespunde turului al II-lea al alegerilor. Degeaba candidatul a câștigat posibilitatea de a participa la al II-lea tur de scrutin dacă el este epuizat. Și Mircea GEOANĂ și Viorel PONTA s-au găsit în aceste situații, uzura lor morală s-a produs cu o violență de nedescris în doar două săptămâni, sărăcuții de ei. Unele calcule se fac și acum și aceste calcule explică întârzâierea momentului în care sunt anunțați prezidențiabilii, căci a scoate la înaintare prea devreme înseamnă a avea un moment de optim al ciclului de marketing mult prea devreme față de momentul cel mai important al turului al II-lea, deși tare mi-este teamă că acum în 2019 acest al II-lea tur de scrutin nu va mai avea loc, președintele fiind ales din primul tur. E mai mult ca sigur.
Dacă s-ar lua spre analiză nenumăratele produse-prezidențiabili ai celor cinci alegeri prezidențiale de la noi se vor calcula cu suficientă precizie duratele acelor segmente ce definesc ciclul de marketing al unui prezidențiabil. Puncând cap la cam nivelurile medii se va vedea când este momentul oportun de a intra în cursă, pentru a fin la data turului al II-lea în forma cea mai bună. După cum se vede, pentru dacian CIOLOȘ echipa sa de specialiști au făcut aceste calcule și de aceea nu gafează căci el aplică matematica exact cum fac strategii militari care simulează la perfecție războaiele în ziua de azi.



(10 ianuarie 2019)

No comments:

Post a Comment