Tuesday, December 11, 2018

Ștefania RAREȘ, o voce a Moldovei

Cântecele interpretate de Ștefania RAREȘ au ceva special în ele. 
În primul rând nu au versuri făcute.
Versurile curg din muzică.
Temele sunt naturale.
Versurile sunt încărcate de emoție.
Ștefania RAREȘ se prezintă tot timpul cu costume naționale deosebite.
Ștefania RAREȘ are o ținută care impune respect și mai ales atenție.
Îmi aduc aminte că am văzut-o pe Ștefania RAREȘ în spectacole pe când eram elev în Pitești. Cânta alături de voci ale timpului, ea fiind la început de drum.
Am avut ocazia să o ascult pe Ștefania RAREȘ la o nuntă aici în București, înainte de 1989 la restaurantul Capitol. Singurul cântec de nuntă a fost acela cu cine este noscut și se spunea fiecare lună din an, iar cei aniversați se ridică în picioare și ciocnesc. În rest, Ștefania RAREȘ a cântat numai cântece autentice. A fost prima dată când am fost la o nuntă și guristul sau gurista nu s-a dezlănțuit cu cântece în vogă, unele care să facă rabat de la muzica autentică.
Ștefania RAREȘ a cântat și cântece după care s-a și dansat. Dacă nu era ceva special, nu aș fi amintit niciodată despre acest moment, căci la câte nunți am fost, numai dezamăgiri am avut și nici nu vreau să înșir nume de cântăreți de radio tv care făceau rabat, doar-doar să placă, mergând până la pupături și băgat bani între țâțe. 
Și acum, aparițiile lui Ștefania RAREȘ sunt memorabile, deși vocea ei nu mai este aceeași ca la 40 de ani, dar timbrul i-a rămas același, care se deosebește dintre o mie de voci pe care o recunosc pe loc.


(12 decembrie 2018)

No comments:

Post a Comment