Friday, December 21, 2018

Petrică MÂȚU STOIAN mi-ar fi plăcut dacă.

Petrică MÂȚU STOIAN este un cântăreț din zona Banatului. Am ascultat multe cântece interpretate de Petrică MÂȚU STOIAN, dar m-au deranjat cele care se referă la:
- băutură, bețivi, cârciumi,
- versificații facile,
- teme ușoare,
- simplismul exagerat.
Cântărețul Petrică MÂȚU STOIAN are un timbru interesant și cântă îngrijit. Cântecele lui au ritmuri interesante și el știe să mențină tempoul, numai că nu este ajutat de text. Este mare păcat că acest solit deși vine dintr-o zonă bogată, căci Izverna este un leagăn de folclor autentic, vine cu căni de țuică și cu mulți tipi care sunt cam băutori. Este adevărat că aceste cântece plac prin simplismul lor, dar eu nu le apreciez. Mi-ar fi plăcut să scriu și altceva despre Petrică MÂȚU STOIAN. Nu știu dacă el își face cântecele sau i se servesc. În ambele situații, calitatea pieselor este modestă.
Facem, Doamne, prunele, Joacă lumea, joc și eu, Danțul lui Gherghina, Spune vrăjitoare, Am pe nașu mare domn, Ce plângi inimă și zaci, Mă întreabă lumea pe drum, sunt doar câteva din cântecele interpretate de Petrică MÂȚU STOIAN. 


(23 decembrie 2018)

No comments:

Post a Comment