Thursday, November 8, 2018

Tragerea la sorți

A fost mare discuție mare despre tragerea la sorți a completurilor de judecată. Alții spun completelor de judecată. De când mă știu am văzut câtă mitologie se ascunde în tragerea la sorți care este de fapt în 99% pură șarlatanie. Am văzut cum se trag la sorți supraveghetorii la examenele de bacalaureat. Circ. Am văzut cum se trag președinții de bac. Circ. Am văzut cum se trag seriile de pe la campionate de tot felul. Circ. Nimic nu este întâmplare pură, căci dacă ar fi așa, totul s-ar transforma într-o chestie fără finalitate imprevizibilă. Să ne imaginăm ce ar însemna ca la un turneu de tenis la primele meciuri să se bată nr. 1 cu nr, 2. S-ar duce de râpă turneul căci finala ar fi în primele meciuri eliminatorii și ar frezulta ca finala să se joace între necunoscuți dar și slabi în același timp. Mitul cu calculatorul este chiar o porcărie, căci orice software se truchează fără nicio problemă și iese aleator cine trebuie, adică nu este nimic aleator, ci numai ceva de fațadă, de luat ochii. Există o singură modalitate de a extrage aleator completurile/completele de 5 de la ÎCCJ și anume:
- se face o listă cu judecătorii ordonați alfabetic;
- fiecărui judecător i se asociază un număr;
- se construiesc bile cu numerele ca la LOTO;
- se introduc bilele într-o urnă care este rostogolită;
- se extage o bilă și se vede numărul;
- se consultă lista și se vede despre persoana cu numărul extras;
- se repetă de 5 ori și se obține un complet de 5;
- extragerea se face cu spectatori;
- înainte se fac verificări pentru a fi eliminate orice suspiciuni.
Există posibilitatea trucării procesului de extragere, prin numerele din interiorul bilelor, din neamestecarea bilelor, din luarea bilelor însemnate și multe, multe altele. Dacă la loterie apar aiureli, la niște extrageri unde nu sunt în joc milioane de euro, se întâmplă fix orice. Am produs mare deranj la un liceu din P. când am efectuat eu tragerea la sorți a supraveghetorilor, care sub nasul meu încercau să-și schimbe biletele între ei, pentru a merge în sălile de bac unde aveau ei aranjamentele făcute. Tragerea la sorți este dirijată în multe situații, căci poziționarea pe culoase a sportivilor nu este aleatoare și ca acestea oriunde este vorba de tragere la sorți, oricine caută să tragă spuza pe turta lui.


(08 noiembrie 2018)

No comments:

Post a Comment