Sunday, November 11, 2018

Gustave KLIMTmarele pictor care a ajuns la Peleș

Întâmplător am ajuns la Viena când erau deschise multe expoziții care prezentau retrospective Gustav KLIMT la omagierea a 150 de ani de la nașterea acestui mare pictor. Am o mare admirație față
de Gustave KLIMT și am vizitat tot ce era de vizitat pe acea temă. Am avut marea surpriză să văd că la Muzeul Castelul PELEȘ se află picturi ale marelui Gustave KLIMT. Voi face referire la reproducerile de pe pliantul cumpărat de acolo unde sunt poze făcute de Gh. VOICU, dar datorită faptului că acele imagini sunt protejate de autor nu le voi propune aici, ci doar le voi enumera. Îl voi contacta pe autor și dacă îmi va permite o voi face.
Portretul lui Friederich  I Graf Conte de Zollem
Portrtul lui Eitel Friederich  VII conte de Hohenzollern
Portretul lui Eitel Friederich  VII Graf Conte de Zollem
Portretul lui Friederich  VII Conte de Zollem
Portrtul lui Johann Georg Principe de Hohenzollern
Portrtul lui Johann Georg Furst von Hohenzollern
Portrtul lui Johann Georg Principe de Hohenzollern
Portretul Isabellei d' Este
Portrtul lui Philip Friedeich Christoph  Principe de Hohenzollern
Primăvara
Muza Thalia
Muza Caliope
Vara
Se știu prea puține lucruri despre Gustave KLIMT cel de la Peleș, dar se știu și mai puține despre bogățiile care se află în celebrul castel. Pe Internet se află tot felul de materiale, dar unul solid cu toate picturile lui KLIMT de acolo nu am văzut. Trist. Există așa zisul spirit comercial și păgubos al unor persoane pentru care cultura este de pus la tarabă, cu tot felul de reclame sau cu chestii spectaculoase, fără valori autentice. Eram inrersat să știu în ce sală se află picturile lui KLIMT. Eram intersat să știu dimensiunile, tehnica folosită și apoi să le văd pe toate bine documentate. Punct.


(11 noiembrie 2018)

No comments:

Post a Comment