Sunday, November 11, 2018

Ce s-a întâmplat cu centenarul Unirii noastre?

Nu mi-am crezut că voi trăi cele mai triste zile ale vieții mele. Nu am crezut că pe 1 Decembrie 2018 la 100 de ani de la Marea Unire voi vedea:
- cele mai stupide reclame care au caricaturizat evenimentul;
- atâta ură la vârful politicii noastre;
- numai șușe care au consumat banii aiurea chipurile pentru a omagia Marea Unire;
- o Catedrală a Mântuirii Neamului neterminată;
- lipsa  autostrăzii București Brașo-Tg. Mureș;
- lipsa  autostrăzii București - Sibiu - Arad-Nădlac;
- lipsa  autostrăzii București-Craiova -Timișoara;
- lipsa  autostrăzii București- Giurgiu;
- lipsa  autostrăzii București-Iași-Suceava;
- lipsa  autostrăzii Iași-Tg. Mureș;
- lipsa  autostrăzii Arad-Oradea-Satu-Mare;
- amânarea până la paștele cailor a aderării noastre la zona euro.
- atâta lipsă de onoare la oamenii din politică;
- mocirleala zilnică a funcționarilor de pe toate nivelurile;
- mahalageala aleșilor noștri care-și aruncă unii altora tot felul de invective.
Îmi aduc aminte cu tristețe acel 1 Decembrie 1990, primul 1 Decembrie liber de la Alba Iulia și devin atât de trist încât îmi vine să mă ascund de rușine, căci și acest 1 Decembrie va fi la fel ca acela dacă chiar mai trist, mai încărcat de patimă, intoleranță și de urmă. Se vor huidui oamenii ca și atunci? Vor fi drapele coborâte în bernă în acea zi sfântă?
Se știa de acum 4-5 ani că acum la 1 Decembrie 2018 se va aniversa Centenarul Marii Uniri și de acum 4-5 ani dacă se defineau clar 3 sau 4 obiective de urmat și chiar erau urmate cu tenacitate, acum aveam 3 au 4 lucruri mărețe făcute cu care să ne mândrim că le-am făcut pentru a sărbători Centenarul Marii Uniri. Acum stăm și ridicăm din umeri. Peste încă 100 de ani, se va vorbi de Bicentenarul Marii Uniri. Să privim cu optimism la acel 1 Decembrie 2118.

(11 noiembrie 2018)


No comments:

Post a Comment