Monday, September 3, 2018

365 împotriva României: Claudiu SĂFTOIU picajul previzibil

Claudiu SĂFTOIU este un bărbat de 50 de ani, cu formație umanistă. Are o bogată activitate de jurnalism și publicistică, fiind căsătorit cu Adriana SĂFTOIU care un timp a lucrat la Administrația prezidențială, după care ea a scris și o carte interesantă zic unii, nenecesară, zic eu.
Printr-un concurs favorabil de împrejurări, Claudiu SĂFTOIU a devenit director la SIE, unul dintre cele mai importante servicii de informații al țării, dar a stat acolo numai 5 luni, trebuind să se retragă în urma unei ziceri pe care noi românii o clasificăm drept că l-a luat gura pe dinainte, ceea ce nu se face în cazul unui om înzestrat cu acele calități care l-au recomandat să fie directorul civil al SIE. Eu l-am urmărit pe Claudiu SĂFTOIU de multe ori și am analizat viteza sa de reacție și capacitatea sa de orientare și nu am avut senzație că excela în niciuna dintre acestea. Eu mă cunosc pe mine. Nu am viteză de reacție și de aceea am cerut colaboratorilor mei să-mi spună tot ceea ce este legat de o anumită problemă, ca în cazul în care vor apare întrebări să nu fiu pus în situația de a improviza și să mă încurc în afirmații, ca în final să recunosc că sunt un fraier cu ef mare. Ca jurnalist și participant în emisiuni ale televiziunilor de știri, Claudiu SĂFTOIU este om prezență agreabilă, dar neinteresantă din moment ce momentul său de glorie s-a încheiat prea repede și despre el se vorbește la timpul trecut că ar fi fost director la SIE. Datrită intervalului prea scurt, cred că și lui nu-i este confortabil să se recomande de pe această poziție așa cum fac Ioan TALPEȘ,  Cătălin HARNAGEA și Gheorghe FULGA. De cum am aflat despre numirea lui Claudiu SĂFTOIU la SIE, știind cam cine este personajul, nu i-am dat un an de stat acolo, căci însăși numirea mi s-a părut cam forțată și Traian BĂSESCU, cu limbaju-i colorat a dat el o explicație destul de plină de năduf, că ceva-ceva nu-i convenea, dar nu din partea lui Claudiu SĂFTOIU. În cazul lui nu mi-am dorit să am nicio clipă dreptate, dar viața este cea care ne judecă pe fiecare în parte. Claudiu SĂFTOIU a fost repus pe poziția care i se potrivește, adică aceea de om de litere, jurnalist și de membru în consiliul SRTV, unde îi stă bine. Ca director la SIE pălăria era prea mare pentru capul său.



(03 septembrie 2018)

No comments:

Post a Comment