Friday, August 24, 2018

365 împotriva României: Radu PĂTRARU vede starea nației așa cum crede el

Noi aveam înainte de 1989 bancurile cu BULĂ, iar despre pamflete nici pomeneală. Radu PĂTRARU e păloieștean și am zice că are ceva din moștenirea lui Ion Luca cARAGIALE, căci Haimanale este nu departe de Ploieștii lui Radu PĂTRARU.
Acum este o modă, în a face pamplete. 
Cristian Tudor POPESCU scrie pamplete.
Radu BANCIU face și el pamflete.
Mircea BADEA zice că emisiunea lui este un pamflet.
Și cei cu emisiunea Cârcotașii tot pamflete fac.
Suntem o țară de pamfletari. Adică noi râdem de alții și dracul râde de noi.
Eu nu agreez deloc nici pamfletele și nici pe pamfletari. Eu știu că au fost pamfletari mari și aici numesc pe Tudor ARGHEZI și N. D. COCEA. Restul, sunt glumeți, săltăreți și demolatori, când fac niște construcții bizare, superficiale și perisabile.
Eu am avut impresia că Radu PĂTRARU este la bază actor. Episoadele cu Starea nației am avut impresia că este interpretat de un actor, care-și scrie singur textele. Ceva mai târziu am am aflat cp Radu PĂTRARU este la bază jurnalist. Este interesant în tot ceea ce face. Numai că deși el abordează o paletă largă de probleme, ironizează și chiar atacă. Unele lucruri sunt interesante și chiar se brodesc. Cred foarte tare că Radu PĂTRARU are motive importante să continue acest drum legat de Starea nației, dar mi s-ar părea mai important dacă el ar folosi texte scrise de alți autori sau dacă sunt scrise și de alți  autori, neapărat trebuie să-i schimbe, căci el are nevoie de texte cu mult mai bune. Cred că Radu PĂTRARU ar trebui să aibă 2 emisiuni pe săptămână, că tot ce-i mult nu-i bun. Încă nu mi-a pierdut răbdarea și aștept ca Radu PĂTRARU să se reinventeze și să ridice pe un plan superior întregul său demers. Altfel, se va întâmpla ceea ce se întâmplă și acum, adică plimbarea de la o televiziune la alta, căci televiziunile au politicile lor și uneor vor altceva, decât ceea ce face Radu PĂTRARU și acesta este  obligat să-și ia bocceluța.



(24 august 2018)

No comments:

Post a Comment