Monday, August 20, 2018

365 împotriva României: Mircea CĂRTĂRESCU pretendent permanent la NOBEL

Despre scriitorul Mircea CĂRTĂRESCU am mai însăilat eu câte ceva, dar după figura făcută prezidentului prin acel refuz de a onora o invitație, automat m-am gândit să-l includ aici. Un scriitor care emite pretenții de a lua premiul NOBEL pentru literatură, ceea ce nu s-a întâmplat nici cu BLAGA, nici cu ARGHEZI și nici cu STĂNESCU, în mintea mea, aia câtă mi-a mai rămas acum la 71 de ani, consider că ziua de 1 Decembrie, este o zi sfântă și un suflet mare trebuie să se ridice deasupra oricăror considerente și să cinstească așa cum se cuvine acea măreață zi. Nu a fost cazul lui Mircea CĂRTĂRESCU, care a venit el cu motive. Dacă cineva îmi spune și mie să fac ceva și mai îmi dă un număr cu oricâte cifre vrea, eu voi enumăra tot atâtea motive să mă justific că nu fac acel lucru. Așa și Mircea CĂRTĂRESCU, s-a purtat exact ca o persoană care nu a înțeles multe lucruri și care crede totuși că merită să ia el primul premiu NOBEL pentru literatură de la noi. Va mai avea de așteptat ceva vreme, căci în librării, pentru cărțile sale nu-și smulg oamenii părul din cap să le cumpere, iar limba română nu este o limbă de circulație internațională. Mai mult, breasla scriitoricească este atât de divizată și de măcinată de orgolii, încât mă și gândesc la scena aceea din iad cu cazanul unde diavolul nu are de treabă căci scriitorii se trag unul pe altul la fund în zmoala clocotindă. Am marele regret că Mircea CĂRTĂRESCU a avut acea atitudine, căci era 1.12.2017. În rest, Mircea CĂRTĂRESCU este un scriitor care scrie bine. Am amici care-l citesc. Eu, îl citeam.


(20 august 2018)

No comments:

Post a Comment