Wednesday, August 15, 2018

365 împotriva României: Mircea CIUMARA un ciocoi sadic și rău

Unii oameni își dau arama pe față atunci când vorbește gura fără ei. Așa și cu Mircea CIUMARA, pe care un coleg de catedră mi-l recomanda în cele mai roz culori posibile. El a fost ministru de finanțe, provenit din cercetător pe la Institutul de Economie. Dacă greșesc îmi cer mii de scuze și corectez imediat. Oricum, în epocă lumea zicea că n-a terminat facultatea de Finanțe din ASE.
Nu acest aspect îl iau în considerare la Mircea CIUMARA, ci memorabila frază:
Uneori trebuie să te întrebi, când ai un război, preferi să moară o mie de oameni în bătălie sau un million în tot războiul?
Mai știu eu un zmeu care a scăpat un porumbel, tot pe aceeași temă, după nenorocirea de la #Colectiv de la sârșitul lui octombrie 2015.
Nu știu cât de bun ministru al finanțelor a fost, Mircea CIUMARA, dar fraza aceea spusă și reluată insistent de televiziuni, evidenția spiritul ciocoiesc sadic și rău al unui ins pus la masa bucatelor să le împartă cu dreptate, lucru pe care nu l-a făcut, aplicând acea zicere odioasă.
Știu că mie mi-a zis cineva:
- Ai pierdut o bătălie, dar ai câștigat un război.
Era un alt context și era o cu totul altă problemă, căci persoana care mi-a vorbit mie nu se referea la suflete, ci la efectele unor atitudini și poziționări ale unora care obținuseră oarece avantaje minore pe termen scurt, dar care pierdeau foarte multe pe termen lung.
Dacă acum cineva întreabă despre Mircea CIUMARA, bineînțeles că lumea-și amintește zicerea aceea. Îmi aduc aminte că Alexandru MACEDONSKI s-a autodesființat prin epigrama despre Mihail EMINESCU, lucru similar făcut de Mircea CIUMARA prin acelem 24 de cuvinte.


(15 august 2018)

No comments:

Post a Comment