Sunday, August 26, 2018

365 împotriva României: Mihai LUPOI un ofițer catre a încercat marea cu degetul

În studioul 4 al TVR unde era mare vânzoleală și-a făcut apariția un personaj insolit. Era vorba despre un tânăr ofițer de 36 de ani, care parcă se eliberase din chingile comunismului, deși armata ar fi trebuit să fie apolitică,  dacă îmi aduc bine aminte își rupsese epoleții. Eu am făcut armata. Când am intrat în armată am depus jurământul de credință față de țară și nu numai. Erau enumerați acolo partidul și secretarul său general, comunismul și idealurile și încă. Nu știu dacă Mihai LUPOI când a intrat în armată a depus jurământul sau nu, dar gestul acela al apariției sale mi s-a părut de-a dreptul șocant. Oricum, el a avut un discurs cam încâlcit și nu sunt sigur că a fost ceva spontan sau dacă Mihai LUPOI juca un rol. Mai degrabă juca un rol, iar textul îl memorase bine.
Apăreau mii de întrebări, că totuși în armată erao ierarhie și chiar dacă era revoluție, armata e armată și nu face nimeni ce-i bubuie prin cap, inclusiv să plece de la unitatea de care aparține, căci bănuiesc că Mihai LUPOI nu era în concediu pe o plajă la Copacabana și s-a trezit el așa de pe nisip să vină la Revoluție, ca să fie mai lejer și-a rupt epoleții. Precis, făcea parte din regie, căci în primele minute ale transmisiei de peTV din studioul 4, Un actor îi zice poetului disident:
- Mircea, fă-te că lucrezi!
Așa stând lucrurile, Mihai LUPOI și-a urmat drumul fără ca nimeni să-l întrebe, băgându-se singur în seamă, căci tinerețea era de partea lui și toate comentariile ziceau că tinerii au făcut Revoluția, că la baricada de la Inter au murit numai tineri și la Sala Dalles  tot numai tinerii au fost împușcați. A fost membru FSN ca tot revoluționarul imparția, după care s-a făcut ministru și în două legislaturi a fost senator de PRM. În mintea mea, aia câtă mi-a mai rămas, știu că armata e armata și înseamnă:
- ordine,
- disciplină,
- sacrificiu,
- eroism,
- subordonare,
- execuție,
- am înțeles,
- ordonați,
- să trăiți.
Nu prea am eu ideie câte dintre toate le-a făcut Mihai LUPOI în spontaneitatea sa, dar faptul că nimeni nu l-a tras de mânecă, nu i-a dat un brânci, arată că acolo au fost nenumărate complicități și probabil dacă cineva va vrea să vadă cum au stat cu adevărat lucrurile, misterul va fi descifrat și ne vom minuna cu toții ți în legătură cu prezența intempestivă a lui Mihai LUPOI în studioul 4.

(26 augusy 2018)

No comments:

Post a Comment