Friday, August 17, 2018

365 împotriva României: Laura Codruța KOVESI luptătoare fără stindard

Cine a urmărit ce scriu eu aici pe blog, a văzut că am făcut analize decente asupra luptei împotriva corupției. Despre Laura Codruța KOVESI am scris cu mare atenție, căci subiectul nu trebuie tratat cu patimă și cu idei preconcepute. Scriu aici despre Laura Codruța KOVESI ca fiind luptătoarea fără stindard, pentru că a adoptat o astfel de poziție încât nu a reușit să-și facă aliați în masele largi ale populației, care agrea lupta ei împotriva corupției, dorea să-i vadă pe corupți încătușați, dar dorea cu nesaț ca prejudiciile să fie recuperate 100%. Laura Codruța KOVESI s-a înconjurat de salariați care să slujească interesele sale. Eu am spus mereu că l-am admirat pe Manea MĂNRSCU nu pentru cât de deștept era el, căci nu era, ci pentru capacitatea sa de a se înconjura de oameni foarte deștepți. Laura Codruța KOVESI nu a făcut același lucru, iar unitatea ei de elită de la Ploiești a arătat exact ceea ce zic eu acum. Nici Ion ILIESCU nu a avut mână bună în a-și alege consilierii și iată că acum este antrenat într-un proces unde este acuzat de genocid. Exemplele continuă, căci îmi amintesc că președintele IOHANNIS avea o consilieră preocupată de ciucurii de la perdele, în loc de chestiuni esențiale ale statului român.
Am a mă lăuda că mi-am ales coloaboratori de înaltă performanță și am a mă lăuda că n-am dat greș cu ei, iar tot ce fac aceștia, dac bine și sunt sigur că sunt oameni de bază în orice context. Ori, Laura Codruța KOVESI, neavând criterii de performanță clare, direct cuantificabile și imbatabile, s-a înconjurat de slugi, de persoane chitite să obțină putere și profit pentru ei, din munca pe care o fac. Numai așa se explică situația în care oamenii ei au cerut pedepse mari și au obținut cu totul altceva. Numai așa se explică situația în care toți borfașii au arătat-o cu degetul, scoțând în evidență aspecte greu de combătut. Chestia cu așteptatul în capul scărilor a rivalei încătușate este de efect, este de nedemonstrat și mai ales scoate în evidență  laturi deloc pozitive ale ambelor personaje. 
Am regrete că Laura Codruța KOVESI nu maeieste în fruntea DNA, dar din start a demarat o luptă fără sorți de izbândă cu Tudorel TODER, ins uns cu mii și mii de alifii, care nu avea cum să piardă și dintr-o mie una soluții, el a ales-o pe aceea care cera certă, cu probabilitate 1 de câștig. Eu cred din nou că și pentru Laura Codruța KOVESI exista o soluție de supraviețuire, dacă lucrurile erau abordate altfel, dacă întotdeauna se recunoștea că DNA este o instituție perfectibilă, dacă erau sancționate acele persoane care greșeau în DNA și mai ales, dacă la cel mai înalt nivel superlativele erau un pic mai atenuate la adresa Laurei Codruța KOVESI. Meciurile de fotbal câștigate cu 7-0 ascund lucruri ciudate, mai ales dacă sunr scoruri repetate, cum și studentul de 10 și numai de 10 are o problemă, mai ales dacă acesta nu este singurul și criteriile de asociere duc spre concluzii bizare. Oricum, văd că se continuă pe o linie contraproductivă, căci este greu de crezut că Laura Codruța KOVESI este o pasăre Pheonix a secolului al XXI-lea, mai ales în lupta acerbă în care salariile celor de la Brussels nu sunt neglijabil, mai ales în vârful piramidei, iar recomandarea trebuie să vină de la guvern. În plus, revocarea nu este un certificat de bună purtare deși a fost obținută pe nedrept. M-am înșelat zicând că Laura Codruța KOVESI pleacă atunci când vrea ea. Adversarii  au fost mai dibaci.


(17 august 2018)

1 comment:

  1. Nu prea ai fost clar in aceasta interventie. Daca o recitesti ai sa intelegi ce vreau sa spun.

    ReplyDelete