Monday, August 27, 2018

365 împotriva României: Iulian RĂDULESCU și ridicolul împărăției

Eu am avut un doctorand cu numele Iulian RĂDULESCU și de fiecare dată când îl întâlneam aș fi avut tentația să mă adresez cu apelativul împărate. Numai că îmi aduc aminte că la restaurantul Doina de pe strada Doamnei, am asustat la o scenă în care un barosan care făcea comerț cu fiare vechi a băut și mâncat și chelnerii i se adresau cu împărate, iar la final, împăratul le-a dat un teanc de bani. Meritau la cât roiseră în jurul burtosului. În realitate, era vorba despre Împăratul Iulian de la Sibiu. Înălțimea sa Împăratul Iulian a fost doar o unealtă extrem de utilă în mâna politicienilor care aveau nevoie de a crea o confuzie teribilă aducând în prim plan regi, împărați și alte false titluri nobiliare, astfel încât adevăratul rege să treacă în planul al V-lea. Nu s-a reușit din varii motive.
Când spun regele CIOABĂ mă gândesc la întreaga dinastie.
Împăratul Iulian nu a fost atât de necesar ca regele CIOABĂ.
Împăratul Iulian nu a fost atât de important ca regele CIOABĂ.
Împăratul Iulian nu a fost suficient de orientat spre manipulare ca regele CIOABĂ.
Împăratul Iulian nu a fost cu impactul scontat în colectivități care regele CIOABĂ.
Ceea ce era interesant, se lega de faptul că ambele case, casa regală și casa imperială erau localizate în Sibiu. Nu am auzit nici de războaie între cele două regate, nici de tensiuni și nici declarații belicoase nu și-au adresat regele CIOABĂ și împăratul IULIAN. A fost liniște în anii lor de glorie și liniște a rămas până în ianuarie 2017.


(27 august 2018)

No comments:

Post a Comment