Saturday, August 25, 2018

365 împotriva României: Gheorghe FUNAR un primar de provincie

Despre Gheorghe FUNAR nu am a spune lucruri speciale. În vremea când el era primar a înflorit jocul piramidal CARITAS care a nenorocit multă lume. Am vizitat Clujul în vremurile de glorie ale CARITASului. Nimeni nu era pe lumea acesta cum erau clujenii. Toți se visau milionari din nimic sau din prea puțin. Era ca și cum jucau 100 la LOTO, băgau 300 lei, dat în ziua tragerii toți 100 câștigau marele premiu de 1.000.000 de dolari, căci cei 300 lei peste noapte se făceau sunta de milioane. Noi avem în basme chestia cu Făt-Frumos care crește în 3 zile cât alții în 30 de ani.
Niște profesori din Universitatea Babeș-Bolyai îi reproșau că a făcut din Cluj un oraș închis investitorilor, căci naționalistul din el îi alunga pe cei cu bani indiferent de unde ar fi venit. Mie nu mi-a plăcut textele lui căci erau:
- bolovănoase,
- prăpăstioase,
- alarmiste,
- stângace,
- fanteziste.
Gheorghe FUNAR  acea aerul unui certăreț, care nu tolera și alte opinii. El era dintr-un  partid, după care a venit la România Mare și a început un scandal care a ajuns și prin justiție, contestându-l pe tribun. 
L-am inclus aici pe Gheorghe FUNAR pentru faptul că în mandatul lui a fost realizată acea statuie a lui Ilie BERINDEI în 1993. Consider că în fața Catedralei Ortodoxe trebuia să se afle o cu totul altă statuie a Crăișorului, o capodoperă, exact așa ca valoare cum este cea din fața Atheneului Tomân dedicată lui Mihail EMINESCU. Să fie o sinteză a tot ceea ce înseamnă Avram IANCU, adică eroism, valoare, iubire de neam și de țară, luptă, eroism, și jertfă.  Sunt sigur că un concurs corect organizat pentru a fi realizată o statuie simbol a Crăișorului va duce la cu totul altceva și sunt sigur că acea statuie va fi loc de perelinaj.
Am fost de mai multe ori la Cluj. Am stat ăn fața statui aceleia foarte înaltă și am căutat să înțeleg rosturile, simbolurile și mai ales să descifrez adevărata semnificație. Am stat de vorbă cu profesori ce proveneau din Țara Moților și nici ei nu m-au luminat, pentru că obiectul amplasat în fața Catedralei Ortodoxe trebuia să fie în opinia lor, altfel, ceva măreț, sublim și înălțător.
Cred că dacă era consiliat corect, Gheorghe FUNAR făcea alegerea cea mai bună.

(25 august 2018)

No comments:

Post a Comment