Monday, August 6, 2018

365 împotriva României: Daniel BARBU, cinismul personificat

Să dau citatul:
Bugetul, programul naţional pentru prevenirea şi tratarea HIV/SIDA este jumătate ca buget din toate programele Ministerului Culturii. (…) Jumătate. Unu la doi. După părerea mea, nu suntem în Africa de Sud. Nu sunt milioane de concetăţeni afectaţi de acest hidos flagel al epocii noastre. Personal, nu înţeleg.
Este zicerea din decembrie 2013 a lui Daniel BARBU în calitate de ministru al culturii, la o festivitate de la Craiova. Eu știam că bețivii spun marile adevăruri, când sunt după câteva pahare de tărie. Beția puterii este la fel de periculoasă, căci cei care se îmbată cu puterea, fac tot așa cum dac alcoolicii.
Daniel BARBU a inaugurat tipul de individ care cu un cinism nedisimulat spune exact ceeea ce gândește despre cei pentru care el are un dispreț funciar, cultivat prin singurătatea meditațiilor sale metafizice, în niciun caz prin contactul cu oamenii pe care ar trebui să-i prețuiască, nu să-i deteste. Când eram ceva mai tânăr, pentru că și eu am fost cândva ceva mai tânăr, am primit de la un prieten asistent universitar la IMF, fișe cu datele unor copii infestați cu HIV din spitale sau prin vaccinări. Am făcut ceva prelucrări, dar de fiecare dată când aud de HIVmă trec fiorii și devin ca o cârpă . Mă gândesc la acei copilași care au suferit fără ca ei să aibă vină. În mintea lui  Daniel BARBU este numai transmiterea pe cale sexuală a acestui virus, tin moment ce face acea comparație nefericită. Este reprobabil că un intelectual ca el are o astfel de atitudine și culmea, o mai și face publică, punând în antiteză cultura cu acea teribilă stare de fapt. Ca să fiu rău, aș întreba câte reviste fără sens sunt finanțate de MC și câți mâncători de caraco sunt plătiți doar pentru a produce texte fără valoare. Dacă cineva are curajul să vadă pe ce se dau banii la MC, o ia la fugă urlând. 
L-am trecut aici pe Daniel BARBU pentru că a făcut pârtie cinismului, pe care de la zicerea:
- N-au mămăligă? Să mănânce cozonac, excelență!
chiar nu am mai auzit ceva așa de groaznic. Numai că atunci erau vremurile care erau și nimeni nu a tratat problema cu cozonacul ca fiind decât o discuție pe holurile Consiliului de Miniștri. Acum este cu totul altceva, pretențiile sunt cu mult mai mari în condițiile transparenței impuse de mass-media.




(06 august 2018)

No comments:

Post a Comment