Tuesday, August 7, 2018

365 împotriva României: Cristian POPMOHACI nedemn de hainele preoțești

N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Am plecat departe-n astă lume.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Ceteraşule vestit.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat De la Rebrișoara în jos.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Vai de mine ce-i pe aici.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Am facut bune și rele.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat A fi om e lucru mare.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Cântecul omului bun
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Unu și cu unu face doi.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Ce ne-om face noi țâganii.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Nu-i și n-am și nu-i.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Haida Petre taie lemne.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Zi țigane zi sărace.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Bate doba la mocod.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Ci ci ci rabrisoreni.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat La Gherla la ferestruică.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Dragostea dintâia dată.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Saracă barbă căruntă.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care a cântat Fost-am Doamne, când am fost.
N-am să scriu despre Cristian  POPMOHACI, cel care apărea pe scenă și în clipuri cântând cu gesturi foarte ample, aproape Biblice, pentru a arăta că el este un ales, un exemplu demn de urmat. Voi scrie despre preotul care citea din carte și babele-l ascultau smerite. Voi scrie despre cel care a păcătuit tăinuinduindu-și acel mod al lui  nu de a trăi în lux, de a iubi, căci nu despre iubirea de femeie este vorba despre femeie, așa cum îi cer canoanele ortodoxe, cum și-l doreau enoriașele lui. Fostul popă Cristian POMOHACI a fost exclus din rândurile preoțimii de Biserica Ortodoxă Română, el neapărându-se în niciun fel. Acum este același cântăreț de muzică populară de mare succes, admirat de publicul, care știe să separe apele și mai ales înțelege și acceptă rosturile vremilor. Cristian POMOHACI este dovada vie a faptului că nimeni nu-i perfect pe lumea acesta și mai ales că nimeni nu face totul exact așa cum vor cei din jur, la cele mai înalte cote, fiecare având propriile limite.


(07  august 2018)

No comments:

Post a Comment