Sunday, August 19, 2018

365 împotriva României: Cristian BERNEVIG a provocat un accident soldat cu 5 morți

Ne mai aducem aminte de cumplitul accident provocat de Cristian BERNEVIG, pe atunci șef la DIA. Presa vremii a descris cu lux de amănunte contextul în care s-a produs accidentul, Cristian BERNEVIG având șofer personal, dar dorind să conducă el însuși bolidul, deși erau multe circumstanțe care trebuiau să-l determine să nu.
Pentru grozăvia făcută, justiția i-a dat o pedeapsă de 3 ani cu suspendare, în timp ce unul care fură o bucată de salam primește tot 3 ani, dar cu executare.
Eu înțeleg că viața este complicată, că trebuie făcute diferențe. Numai că nimic nu trebuie aruncat în ridicol, căci altfel mă face să-mi aduc aminte ce-mi spunea prin 1997 o grecoaică pr când eram în Athens. Ea zicea că dacă fură un grec o pâine, primește 3 ani de pușcărie cu executare. Dacă un alt grec fură 10 milioane, procesul dureazp foarte mult, el dacă primește doi ani, rămânând cu banii. Eu nu sunt judecător. Nu am studii juridice, dar simțul meu așa cum este el, îmi spune că totuși cei 5 morți reprezintă puerderi de vieți omenești, și o viață nu are un cost, dar nici nu trebuie tratată în bătaie de joc, iar cinci vieți furate, deja reprezintă o tragedie, iar autorul ei trebuie să simtă cu adevărat că a făcut un lucru rău, rău de tot. Este adevărat că pe niciunul dintre cei 5 morți nu-i mai aduce nimeni la viață, dar în memoria lor, justiția trebuie să arate că acele 5 vieți valorează ceva, nu bani, nu căință, ci o formă de dreptate, pe care noi muritorii de rând s-o acceptăm ca atare.

(19 august 2018)

No comments:

Post a Comment