Saturday, August 18, 2018

365 împotriva României: Cosmin GUȘĂ un plimbăreț, autointitulat geostrateg

N-am să-l uit niciodată pe Cosmin GUȘĂ cum îl fugăreau protestatarii pro-BĂSESCU prin piață pe la Universitate. Mi se făcuse milă de el, dar mă gândeam că pe undeva își merita soarta. El a stat în umbra unor mari stejari ai politicii dâmbovițene, precum Adrian NĂSTASE și Traian BĂSESCU. Tot timpul îmi reaminteam ce i-a zis BRÂNCUȘI lui RODIN: la umbra copacilor mari, nu crește nimic. Credeam că și Cosmin GUȘĂ are oarece resurse ascunse pe care nu avea cum să și le manifeste la umbra acelor copaci mari. Viața mi-a arătat că acest Cosmin GUȘĂ nu are:
- anvergură,
- dimensiune,
- idei, 
- atractivitate,
- putere,
- strategie,
- magnetism.
Este un om normal, ca oricare dintre noi, care a avut neșansa să se creadă altceva decât el este în realitate. Numai așa se justifică acea capacitate redusă de adaptabilitate în grupări unde există un lider puternic, drept care face el ce face și pleacă, zicând că are puterea s-o ia de la capăt. Eu am senzația că el este un actor distribuit în mai multe piese, după cum e nevoie de cineva care să care tava pe scenă. Cosmin GUȘĂ nu mi-a dovedit că este un personaj cheie. El nu a fost niciodată ministru. el nu a fost niciodată director unic care să răspundă de un anume obiectiv. El a fost întotdeauna împreună cu cineva, cu care să împartă insuccesele sau să-și asume succesele. A făcut un partid - PIN, deși nu este o ideie originală să se folosească un acronim utilizat frecvent în sistemul de tranzacții online în alimentare sau în restaurante când se folosesc carduri bancare. Și alt partid, mă refer aici la USB tot așa a procedat, căci pe buzele tuturor care stochează date sau fac conexiuni cu alte periferice și un calculator, folosesc un USB. Și așa stând lucrurile, Cosmin GUȘĂ nu a depășit stadiul de început, căci partidul lui a fost absolut nesemnificativ pe scena politică. Acum actorul Cosmin GUȘĂ joacă un rol minor într-o piesă, acela de geostrateg, dar care nu este urmărit mai de nimeni. Ca patron de post Tv în insolvență de 1.000 de ani, intră când vrea mușchii lui și spune chestii plate, banale și neverificabile, pe care nu le mai urmăresc pentru că sunt fără valoare practică.
În rest, 2.000 de ani pace, Cosmin GUȘĂ!


(18 august 2018)

No comments:

Post a Comment