Thursday, August 23, 2018

365 împotriva României: Andreea ESCA veterană de știri tendențioase

Credeam că dacă trece timpul, că dacă notorietatea a crescut foarte mult, că dacă a mai și apărut în manualele de istorie, Andreea ESCA a devenit o legendă și are niște drepturi, care să o facă să stea pe soclu și nu să fie dată jos de niște copii cu caș la gură.
Nu aș spune că Andreea ESCA mă plictisește când apare pe post, dar nici nu rămân cu gura căscată. Postul PRO Tv este un post anost și faptul că patronul lor a fost iertat de datorii de comuniștii lui ILIESCU și așteaptă daruri și de la ciuma roșie, îmi lasă un gust amar, căci un post tv imparțial, cu verticalitate, nu ar fi acceptat niciodată pomeni pentru că principiile sale de etică nu-i permit abordări de acest fel, care mirose a compromisuri în plan profesional. Andreea ESCA este știristă, dar cred că înainte de a citi, se documenteză și ea cât de cât, dacă nu construiește știrile, măcar le trece prin filtrul gândirii sale. ea este femeie. FIREA este și ea femeie. DĂNCILĂ este și ea femeie. VASILEASCA este și ea femeie. Măcar că sunt femei, Andreea ESCA ar fi trebuit să ia un pic de distanță și să fie cât de cât solidară cu celelalte femei. Eu accept ideia ca tot felul de indivizi să vină și să dea cu barda în dreapta și în stânga în femei. Pe femei nici cu o floare să nu le lovești, cu atât mai puțin cu vorbe grele și nelalocul lor. Mă aștept ca Andreea ESCA să schimbe câte ceva din felul ei de a prezenta știrile, pentru a nu mă duce cu gândul la prezentatoarea nord-koreeană Ri Chun-hee, care făcea anunțurile oficiale și care-i făcea pe coreeni să le înghețe sângele-n vine. Eu vreau altceva, iar Andreea ESCA are toate coordonatele pentru a apare și mai pregnant în cărțile de istorie. Aș vrea să redevină știrista aceea specială pe care o știam la SOTI.

(23 august 2018)

No comments:

Post a Comment