Monday, July 16, 2018

Ion GHIȚULESCU, un mare cântăreț de folclor

Când am auzit prima dată de Ion GHIȚULESCU, m-am gândit că s-a apucat crainicul sportiv de folclor. Când l-am auzit cântând pe Ion GHIȚULESCU mi-am dat imediat seama că este doar o coincidență de nume. Cântărețul Ion GHIȚULESCU:
- are o voce puternică,
- dispune de un repoertoriu larg,
- este o prezentță puternică,
- vine cu o rostire clară a cuvântului,
- merge la sigur la inima ascultătorului,
- este deosebit de muzical.
Ion GHIȚULESCU este și cântărețul cu pseudonimul de Ion necunoscutul, care interpretează melodii mai deocheate, căci la distracție, poporul cere și așa ceva.
În repertoriul său se află melodii precum:
Vocea lui Ion GHIȚULESCU îi permite abordarea mai multor stiluri și el le oferă cântecelor sale din personalitatea lui, fără a imita ceea ce a cântat cel care a lansat fiecare piesă. Cântărețul Ion GHIȚULESCU are personalitatea și zâmbetul lui. Este cel care împarte  celor din jur din optimismul lui și aduce de fiecare dată bună dispoziție. Nu l-am auzit interpretând muzică decât în compania unor orchestre și tarafuri cu structură clasică. Nu l-am auzit acompaniat de clape sau alte chestii improvizate. Ion GHIȚULESCU este un mare interpret care întotdeauna a venit în costul național tradițional și având o mantie largă specifică portului oltenesc.


(16 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment