Friday, July 13, 2018

Investiții mici, profituri mari

Societatea modernă are nevoie de educație continuă. Școala nu oferă decât un segment, foarte mic. Profesioniștii au identificat acele zone unde copiii trebuie asistați întru adâncirea unor aptitudini sau unde să se înțeleagă acele detalii asupracărora nu s-a insistat la clasă.
Așa au apărut foarte multe ateliere unde se fac:
- desen,
- balet,
- mate,
- compunere,
- oratorie,
- înot,
- gimnastică,
- magie,
- tae kondo, 
- tenis.
Unele necesită acces la spații specializate, ceea ce ridică prețurile, în schimb altele necesită doar o cameră, scaune, mese și multe idei. Lecțiile au durate suportabile de către copii și sunt antrenante, iar părinții conștientizează că ei nu au resursele necesare atingerii nivelului de performanță al specialiștilor, ca să suplinească ei acele lecții plătite.
La noi, singura chestie similară s-a numit meditații date cu eludarea fiscului înainte de 1989, meditații din care unii chiar au făcut avere, din moment ce eraudate în garaje cu 20 de candidați sau în camere de vilă cu 10-15 candidați la medicină. Despre meditațiile de fizică am numai cuvinte de laudă, ele fiind extrem de profitabile, mai ales pentru cei care doreau să cumpere nenumărate imobile.
Acum, chestia cu after school este o afacere profitabilă din moment ce se face un interschimb de elevi între învățătorii și profesorii imorali și lacomi la bază, care nu vor să încalce legea.
Observ că acolo unde tărășenia cu investiția mică dar cu profit mare funcționează, statul o încurajează pentru că aceste activități nu sunt pe lângă lege ca în spațiul mioritic. Nici statul nu este lacom să-l jupoaie pe bietul întreprinzător așa cum se procedează în țara meșterului Manole.
Investițiile mici generatoare de profituri marisunt obiectivul oricărui întreprinzător. Numai că prin mare se înțelege un 10% după ce se scad toate angaralele. La noi prin mare se înțelege cel puțin 200%, căci lăcomia nu are limite, ceea ce duce totul spre zona gri în dungi cu picățele roz.



(13 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment