Saturday, July 14, 2018

365 împotriva României - preambul

Un ciclu de mici clipuri construite cu bănuții Primăriei Capitalei, de parcă:
- centruă cu două benzi pe sens avem,
- linia de metrou Dr. Taberei e gata,
- spitalul metropolitan este funcțional, 
- toate școlile sunt certificate ISU,
- RATB funcționează la secundă după orar,
- canalizarea este perfectă prin mahalale,
- autostratda zburătoare, zboară,
- tramvaiele rapide navighează.
M-am enervat văzând că până și acolo sunt înghesuite pe lâng personalități autentice, de mare anvergură, creaturi de carton, care sunt umflate artificial și fără rost. De aceea, m-am gândit, ca în timpul care a mai rămas până la 1 Decembrie 2018 când se vor împlini 100 de ani de la înfăptuirea Marii Uniri să enumăr și eu tot 365 de inși pe care să-i bălăcăresc pentru faptul că au fost prin tot ceea ce au făcut, împotriva României. Și cei de care mă voi ocupa eu cât mă vor ține baierele, au făcut ei ce au făcut pentru a ne trage înapoi, astfel încât, dintr-o națiune măreață, să fim unii care cerșim la porțile Europei mici favoruri, crezând că ne va fi și nouă cât de cât bine.
Nu iau pe acești inși după vreun criteriu, căci în acest context este greu de istabilit o ierarhizare a nonvalorilor, nonperformanței și contra-productivității, ci doar că mi-au venit în minte.
M-am oprit asupra acestui subiect căci la ceas aniversar trebuie arătați cu deștiul toți cei care au făcut rău cât au avut ei șansa să facă și cât i-au lăsat cei din jur.


(14 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment