Wednesday, July 18, 2018

365 împotriva României: Lucian ONEA maestrul din unitatea de elită


Lucian ONEA a avut o conferință de presă în care explica el, plin de sine, ce și cum stau lucrurile cu paradeala în langajul cel procuroresc. Se vedea de la o poștă că acest Lucian ONEA nu este obișnuit să aibă un dialog, ci să poruncească și toți ceilalți să execute orbește ceea ce vrea el și cum vrea el și când vrea el.
Dacă era un profesionist adevărat, dacă avea un management adevărat și dacă era un bărbat adevărat, obținea exact aceleași rezultate și probabil cu mult mai multe și mai bune, fără să fie pus în situația absolut jenantă îb care este acum. El trebuia să știe că dacă te pui la troacă cu porcii, ajung ei să te mănânce pe tine, lucru care s-a și întâmplat.
L-am inclus pe Lucian ONEA în cohorta celor 365 care au făcut rău țării acesteia pentru că prin metodele folosite, a tras în jos sistemul de justiție cu multe zeci de ani. El a făcut tot ceea ce fac oamenii slabi, cu pregătire profesională modestă, fără anvergură și mai ales, fără suflet. Când l-am văzut pe el, mi-am adus aminte de unul Gogu al lui IORGU, bărbat cât muntele care lucra la morgă. Când tata l-a întrebat cum mănâncă el de prânz, Gogu i-a explicat:
- Scot pachețelul de mâncare din servietă, fac un pic de curat pe banc și mă apuc să mănânc.
Ne-a explicat că pe banc rămăsese cadavrul despicat cu măruntaiele scoase, chestie care nu-l deranja câtuși de puțin. Apoi strângea ziarul, se ștergea la gură și relua treaba. Ne-a zis că înainte de a se apuca să mănânce se spală bine cu apă și săpun pe mâini, dar tot el ne-a zis că nu-și desface șorțul de la gât.
Cam așa mi-l imaginez și pe Lucian ONEA procurorul, care după ce face și desface totul după bunul plac, merge la chef ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Dacă are soție și copilași, probabil se poartă ca un soț și ca un tată iubitor, ceea ce nu era rău. E mare lucru să fii doi sau trei în unu, dar așa cum este șamponul, tot așa trebuie să fie și omul. Regret că un om în putere nu a avut resursele să fie altfel și să-și facă meseria fără niciun cusur, iar despre paradeală să vorbească alții, nu el. Prin elite eu am înțeles cu totul altceva. În universități elitele studențești sunt cei care sunt printre cei 3% ca medii dintre cele mai mari. În producție, elitele sunt creative, au rezultate de excepție. Nu cred că prin ceea ce ni s-a arătat din interceptările lui COZMA că la Ploiești a fost vreodată o unitate de elită. Punct.

(17 iulie 2018)

No comments:

Post a Comment