Wednesday, June 6, 2018

Măsurarea cărților

În vremurile de demult era un bețivan care în momentele lui de reverie etilică se lăuda că a scris atâtea cărți încât dacă le pune una peste alta sunt mai înalte decât el. Nu mi-am închipuit că o minte cât de cât normală are astfel de preocupări. Și tot se mai întâmplă și astfel de grozăvii. Am stat și m-am întrebat dacă eu la 175 cm și la cărțile scrise aș avea a mă lăuda cu acea zicere, deși cu alcoolul nu le am chiar de loc. Am și găsit cum să procedez:
- fac o listă cu toate cărțile și cu paginile lor,
- iau o selecție și măsor grosimea la 100 pagini,
- calculez o medie aritmetică a numărului de pagini la un centimetru,
- calculez numărul de pagini ale tuturor cărților,
- calculez înălțimea în centimetri a acelor pagini.
rezultatul este unul aproximativ. Cert este un lucru: nu am scris cărți de unic autor și deci nu am cum să revendic acea înălțime. Păcat. Dacă-mi venea gândul mai acum câteva zeci de ani, m-aș fi deslănțuit să scriu de unul singur.


(07 iunie 2018)

No comments:

Post a Comment