Friday, June 15, 2018

Intrarea pe contrasens pe autostradă

Intrarea pe contrasens pe autostradă ar trebui să fie o absurditate, dacă lucruile ar trebui lucrurile să fie gândite cu capul și nu cu fundul. Intrarea în autostradă trebuie făcută în așa fel încât acest tip de intrare să fie imposibilă de realizat.
Intrarea se face în autostradă se face de pe un drum secundar. Oricum am da-o, oricum am întoarce-o, intrarea pe autostradă direct pe contrasens are o singură explicație: proiectarea greșită a accesului în autostradă. Lipsește întreruperea accesului, căci drumurile sunt lăsate aiurea deschise și numai așa se produce intrarea pe autostradă pe contrasens. Lucrurile se lasă în dorul lelii, cum se zice. Treabă mioritică, incompletă, negândită și bizară.
Trebuie doar deviat un pic spre dreapta drumul vechi pentru a-l ghidona pe șofer cum să intre pe autostradă, fără a-i da voie să opteze și să greșeaască fatal mergând pe contrasens. În plus, niște panouri uriașe din care să rezulte că se intră în autostradă sunt necesare. Mai mult, niște limitatoare de viteză la 100 de metri înainte de a intra în autostradă nu ar strica.
Deci un minim de măsuri, care nici nu sunt invenție că sunt cunoscute prin alte locuri de zeci și zeci de ani.
Numai aici, luxcrându-se cu jumătăți de măsură se fac greșeli care costă. Dacă cel intrat pe contrasens ar fi un caz izolat, aș zice, dar sunt destul de multe astfel de situații. Lipsa culturii mersului pe autostradă, că ne lipsesc autostrăzile, este încă o cauză, dar una-i una, alata-i alta. Trebuie făcut ceva să nu se mai întâmple astfel de incidente. Și eu când mergeam pe centura Sibiului am văzut o astfel de trăznaie, dar nu era pe sensul meu. M-am întrebat cum o fi ajuns nefericitul acela acolo. Pe vremea aceea nu prea era circulată centura Sibiului, dar acum altfel stau lucrurile.










(15 iunie 2918)

No comments:

Post a Comment