Wednesday, June 13, 2018

Intelectualii adevărați

Am cunoscut intelectuali adevărați în multe domenii pe unde am umblat. În școala generală profesoara de matematică era un intelectual adevărat. Știa carte și avea darul de a explica pe înțelesul tuturor.
Profesoara de biologie era foarte tânără și avea plăcerea de a lucra cu noi, niște copii de oameni sărmani. Ne-a învățat să facem un ierbar și să ne orientăm spre nord cu existența poziției mușchilor pe copaci.
Am întâlnit medici care erau intelectuali adevărați. Am fost la un cenaclu literar unde veneau scriitori de talent. Am avut un prieten care scria versuri și care era un intelectual adevărat, doar elev de liceu fiind, prin câtă poezie citise. Intelectualii adevărați se deosebesc de ceilalți intelectuali de duzină prin:
- vorba caldă,
- modestia nedisimulată,
- cunoștințele de care dau dovadă,
- realizările recunoscute de ceilalți,
- căldura pe care o degajă în jur,
- dărnicia cu care fac bine,
- răbdarea de a asculta,
- claritatea soluțiilor date,
- simplitatea gesturilor,
- respectul acordat tuturor,
- simplitatea gesturilor.
Nu o să vedem niciodată sofisticării la intelectualii adevărați pentriu că ei arta simplității mesajelor pe care le transmit. Un intelectual adevărat își cunoaște valoarea și de aceea nu consideră niciodată necesar să și-o strige în gura mare ca să-l audă tot târgul.

(13 iunie 2018)

No comments:

Post a Comment