Monday, June 11, 2018

Ciuma roșie

Este nu numai o sintagmă, ci și un concept.
Comuniștii aveau steagul partidului de culoare roșie.
Republica Populară Chineză are drapelul de stat de culoare roșie.
PSD și-a ales roșu drept culoare de reprezentare în manifestări publice.
La Hollywood când se decernează premiile Oscar vedetele pășesc pe covorul roșu.
A existat și un cântec celebru Lady in  red al lui Chris DeBURGH.
Nu cred că este potrivită sintagma de ciumă roșie, dacă ținem seama că multe dintre țoalele din magazine sunt roșii, fie că este vorba de fuste, rochii, geacă sau de pantofi, ghete, cizme sau sandale. Trebuie găsit altceva pentru a nu se face corespondența dintre culori și formațiuni politicie, căci nu toată lumea care poartă țoale de culoare roșie trebuie afiliată ciumei roșii. Trecutul apropiat arată că chiar nu așa stau lucrurile.
Îmi aduc aminte că în tinerețea mea aveam pantaloni, cămașă, cravată și sacou de un maron ceva mai închis și un prost m-a asociat legionarilor, brunul neavând nicio legătură cu maronul. Nici geaca mea verde nu mi-a adus prea multă liniște, din motive pe care n-am să le explic. Astă toamnă mi-aș fi cumpărat o geacă roșie superbă și bună la preț, dar de când cu chestia cu ciuma roșie prefer turcoazul.

(11 iunie 2018)

No comments:

Post a Comment