Monday, April 16, 2018

Privitul în oglindă

Am observat că există oameni care atunci când se uită în oglindă se văd cu totul altcineva decât sunt ei în realitate. Bărbaților le zic că se văd Brad PITT și femeilor le zic că se văd Angelina JOLIE, că sunt actori la modă și-i știe toată lumea și pentru bogăția în care se scaldă.
Un tip dorea să facă un parc tehnologic, așa, o investiție de 5 miliarde de USD. Cu investitori străini, desigur. L-am întrebat dacă el are în cont 3 miliarde de USD ca să vină și investitorii străini în condițiile de mare risc financiar de la noi și de predictibilitate redusă în zonă, cu restul de două miliarde. Omul nu avea nimic, nici casă pe care s-o pună gaj la o bancă pentru a veni și el cu un mizilic de 40.000 USD ca primă strigare. Omul, uitându-se în oglindă se vedea Brad PITT, căci actorul tocmai dăduse vreo 20 de milioane de USD pe un castel, undeva în Franța.
Am văzut o tânără doamnă care admira un castel și o pajiște pe care pășteau niște cai superbi. M-a șocat afirmația cum că și mâine ar fi dispusă să cumpere acel domeniu, cu acareturi cu tot. La întrebarea mea despre numărul zerourilor de după cifra semnificativă a contului său în bancă, mi-a spus că nici nu se discută o astfel de problemă. Când s-a văzut încolțită, tânăra a zis că a glumit. Sunt sigur că dimineața uitându-se în oglindă, s-a văzut Angelina JOLIE, actriță care a cerut niște milioane bune de USD pentru a permite unei publicații să facă poze cu pruncii ei, asigurându-se de exclusivitatea demersului.
După umila mea părere, privitul în oglindă este necesar, dar acel realism care trebuie să ne definească, este obligatoriu. Altfel, fiecare dintre noi care se vede Brad PITT sau Angelina JOLIE vom fi supuși unor deziluzii crunte, care lasă urme adânci.



(17 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment