Wednesday, April 25, 2018

O vorbă deșteaptă

Profesorul meu de la disciplina de Cercetări operaționale din anul al IV-lea de studenție mi-a zis o chestie care m-a urmărit toată viața și anume:
- Bă, Ivane, niciodată să nu vorbești despre ceea ce nu știi!
Nu prtea am priceput eu cum stătea treaba, dar m-am ferit să vorbesc fără rost despre lucruri pe care nu le înțelesesem sau de care nu aveam habar, dar aș fi fost tentat să vorbesc, numai pentru a mă da rotund cu  două-trei vorbe.
Profesorul se numea Constantin DINESCU.
Am văzut mulți care vorbeau despre lucruri despre care nu aveau cunoștințe solide și când erau întrebați stabileau performanța de a se face de cacao.
Dacă o persoană se recomandă ca diind o mică enciclopedie ambulantă, îl tratez cu mari rezerve și chiar evit colaborarea, căci oamenii care știu prea multe, nu știu de fapt mai nimic. Totul este la ei de suprafață, fără profunzime, la nivel de generalități, doar cu rol informativ, fără a avea capacitate de a rezolva probleme concrete, ceea ce pentru mine nu valorează nici cât o ceală degerată.




(26 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment