Sunday, April 29, 2018

Bre, dă berea!

Legenda zice că un doctorand a scris o teză de doctorat. Teza a ajuns la foarte multă lume să fie citită. Dintre toți care au primit deza, numai unul s-a dus la doctorand și i-a zis:
- Bre, dă berea!
Misterul este următorul, așa cum zice legenda: doctorandul a scris undeva înteză următorul text: cine citește cu atenție această teză îi voi da o bere. Se vede treaba că dintre toți care au primit teza spre analiză doar unul singur a citit-o cu atenție. Unii spun că era folclor. Acum mulți ani, am fost într-o comisie de doctorat. Instituția mi-a trimis teza într-un cadru oficial. Am citit-o pentru a-i face referatul. La un moment dat ceva mi-a sărit în ochi. Nu se lega. Era exact această formulare. Cititorului i se dă o bere. În ziua cu susținerea, după ce s-a acordat calificativul, când am mers la tânărul doctor să-l felicit, i-am zis:
- Bre, dă berea!
El s-a uitat la mine și s-a fâstâcit. Din discuțiile pe care le-am avut cu el a rezultat că trebuia să dea cinci beri în acea zi. Frumos. Numai că mi-a zis tânărul că teza o citise nu numai comisia, ci și mulți alții care au vorbit cu diferite prilejuri, uneori foarte critic. Se vede treaba că multă lume citește și pe diagonală, ceea ce nu-mi stă în caracter, că este munca omului, iar referatul meu, îl semnez.


(29 aprilie 2018)

No comments:

Post a Comment