Tuesday, March 27, 2018

Marian CRISTESCU, un om deosebit

Despre Marian CRISTESCU mi-am propus să scriu acum mulți ani, dar nu am găsit niciodată forma pe care să o dau articolului meu. Marian CRISTESCU mi-a fost student de prin 1983 și l-am condus la lucrarea de diplomă în anul 1985, unde a abordat o problemă interesantă la vremea aceea dar și acum, legată de fiabilitatea software. El a făcut și cercetare științifică, lucru dovedit prin participările la sesiunile științifice studențeși din ASE dar și din afara ASE.
Marian CRISTESCU a lucrat ca programator la niște centre de calcul din Slatina și din Sibiu, după care a intrat în învățământul superior, urcând pas cu pas treptele academice, iar acum este conferențiar universitar.
Am reluat colaborarea noastră concretizată într-un stagiu doctoral derulat exemplar de către Marian. A elaborat o teză de doctorat deosebit de interesantă, intitulată Modele de evaluare a fiabilității sistemelor de programe susținută cu succes la data de 08.12.2003, comisia acordându-i calificativul
foarte bine. În referatul meu în calitate de conducător științific am punctat latura originală a abordării, rezultatele valoroase obținute de autor și valoarea teoretică și practică a celor incluse.
În timp, Marian mi-a făcut dovada că este un bărbat de mare caracter prin puncctualitate, fermitate, precizie și operaționalitate în tot ceea ce face. Au fost nenumărate momentele prin care el a fost solicitat să facă lucruri și în calitate de cercetător la contracte de colaborare în cadrul unor programe naționale de cercetare, dar și să participe în comisii de concursuri pentru ocuparea de posturi didactice sau în comisii de susținere publică a tezelor de doctorat.
El este printre puținii doctoranzi care fie de Sf. Ion sau de ziua mea de naștere îmi spune la mulți ani, deși a terminat doctoratul acum aproape 15 ani.
Am scris împreună niște articole, am mers împreună cu comunicări la conferințe și de fiacre dată mi-am dat seama că am în față un cercetător adevărat, un om dedicat muncii creative și domeniul informaticii i-a oferit nenumărtate prilejuri de afirmare. Vreau să spun aici că Marian mi-a oferit câteva lucrări cu autograf, elaborate dele sau în colaborare, lucru care m-a bucurat nespus. Voi enumera aici câteva din cărțile și articolele scrise de Marian CRISTESCU:
Marian CRISTESCU - Baze de date avansate: abordare teoretică și pragmatică, Editura Economică, Editura Economică, București, 2017, 216 pg.
Marian CRISTESCU - Baze de date obiectuale, Editura Economică, București, 2016, 258 pg.
Ultima dată l-am reîntâlnit pe fostul meu doctorand prin februarie. Era venit cu o echipă care făcea acreditarea Secției de Informatică Economică din CSIE pentru MEC.


(16 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment