Saturday, March 10, 2018

Fuse și se duse

Congresul executiv al PSD a început sâmbătă 10 martie 2018 mai spre dimineață și s-a încheiat tot sâmbătă 10 martie 2018 mai spre seară. Au fost acolo 4.000 de delegați. Dacă fiecare delegat ar fi vorbit un minut la în Parlamentul European și ar mai fi fost necesar alt minut să fie anunțat și pentru a ajunge trap-galop la microfon, ar fi fost necesare 8.000 de minute ar fi fost necesare 5 zile și 12 ore, fără întrerupere ca toți să gavarească. Așa că se cam justifică de ce nici Ecaterina ANDRONESCU, nici Nicolae BĂNICIOIU și nici Codrin ȘTEFĂNESCU n-au prea vorbit, căci sunt sigur că buni comunicatori fiind, ar fi avut nevoie de 3-5 minute să-și transmită mesajele.
Eu voi face o analiză a ceea ce s-a întâmplat cu cei trei rprivindu-i ca produse de marketing politic. Ecaterina ANDRONESCU,  Nicolae BĂNICIOIU și  Codrin ȘTEFĂNESCU au fost produse specifice comunicării, cu nivel de expunere maxim, rol pe care și l-au asumat, dar le-a și plăcut. Nu este deloc disgrațios să apară omul seară de seară la Tv să spună lucruri pe care el le consideră: 
- interesante,
- pe direcția PSD-ului,
- necesare,
- lămuritoare,
- de bază,
- susținătoare,
- combative,
- doctrinare,
- suculente.
În opinia mea, Ecaterina ANDRONESCU,  Nicolae BĂNICIOIU și  Codrin ȘTEFĂNESCU trebuie văzuți ca produse de marketing politic, supuse uzurii morale accelerate, deci sunt produse expirate, care în fața opiniei publice, a telespectatorilor au devenit:
- previzibili,
- obișnuiți,
- repetitivi,
- monotoni,
- saturați.
În opinia mea, lumea consideră că se impune să apară altceva, alte figuri, ceva proaspăt, cu ezitări, cu alt vocabular, cu altă mimică, ci altă gestică, cu alte idei, cu alte mesaje, chiar mai bolovănoase pentru început. Orice produs de marketing politic are un ciclu de viață cu durată de 4-8 ani, în care apare o primă etapă de ascensiune, o alta de apogeu și bineînțeles, urmată de declin. Și liviu DRAGNEA tot ca produs de marketing politic trebuie privit, iar apropierea sa de momentul de declin nu este prea departe, ceea ce va presupune înlocuirea sa ca piesă din angrenajul complex numit PSD. Acum nu este momentul.
Ceea ce mă miră profund este faptul că nici Ecaterina ANDRONESCU, nici Nicolae BĂNICIOIU și  nici Codrin ȘTEFĂNESCU nu-și amintesc cum au fost aleși acum mulți ani pe acele funcții, deși alții și le-ar fi dorit. Tot pe liste au fost aleși, tot cu indicații de la centru au fost aleși. Eu am participat la tot felul de alegeri și știu cum se procedează. Nici nu ar fi posibil un congres în care fiecare delegat să facă exact ce-i bubuie capul. Să  nu uităm că la o mașină toate roțile se învârtesc în același sens. Vedem la noi hârbul noastru cu are roți care fiecare se învârțește în alt sens și treana nu merge. E normal, chiar foarte normal ca la atelierul de reparații:
- să se facă diagnosticarea,
- să se schimbe piesele uzate,
- să se monteze piesele noi,
- să se îmbunătățească procesul,
- să se verifice că funcționează,
- să se curețe Ferrari-ul de noroi.
Nu trebuie să stăm să analizăm cât de bun a fost Codrin ȘTEFĂNESCU. A fost foarte bun.
Nu trebuie să stăm să analizăm cât de bun a fost Nicolae BĂNICIOIU. A fost foarte bun.
Nu trebuie să stăm să analizăm cât de bună a fost Ecaterina ANDRONESCU. A fost foarte bună.
Trebuie ca mecanismul numit PSD trebuie să meargă mai departe. Există mentenanță de prevenție la unele produse, lucru transferat și în marketingul politic. În zona de comunicare este absolut necesar să se intervină pentru a lăsa loc liber și altor mai tineri, mai puțin experimentați să evolueze, căci așa este în societate. Are loc schimb de generații și fiecare trebuie să accepte cînd iese din scenă.
PS: așteptam ca lumea să se tăvălească pe jod de fericire ca răspuns la întrebările lui Liviu DRAGNEA, acest el lider popular de Teleorman.



(11 martie 2018)

No comments:

Post a Comment