Friday, March 23, 2018

Defectele slugilor

În timp am cunoscut foarte multe slugi. Nu erau ale mele, deși uneori doar dacă aș fi pocnit din degete s-ar fi încolonat la mine foarte multe slugi. Aveam ce oferi. La toate slugile pe care le-am cunoscut, nu am întâlnit deloc calități, ci numai și numai defecte. Voi enumera aici câteva dintre defectele care-mi vin acum în minte și care la vremea cu pricina mi s-au părut foarte importante.
Slugile nu au simțul responsabilității. Lor trebuie să le dai orice să facă, dar cu condiția să nu răspundă de nimic. Ele muncesc, uneori fac lucruri bune, dar sunt atât de fricoase încât nu vor să răspundă singure ca prime executante de nimic. Ele merg cu gloata, execută la grămadă orice și dacă este în regulă este OK, dacă nu, o dau cotită și merg mai departe căci nerăspunzând de nimic, trec la a executa altceva tot așa, fără a răspunde concret de vreo sarcină.
Slugile nu au capacitatea de a se autoevalua și de fiecare dată când apare prilejul își cer drepturile chiar dacă nu au merite de niciun fel. Întotdeauna se consideră că și-au îndeplinit sarcinile primite, deși nu s-au angajat să facă ceva concret pe persoană fizică, chiar dacă doar au privit de pe margine, căci slugile nu au capacitatea de a se implica și de a conștientiza că au lucrat sau nu au lucrat ceva.
Slugile nu știu ce este loialitatea față de cineva. Ele știu doar că au un interes și indiferent ce fac sau ce nu fac, își urmăresc cu asiduitate interesul. Ele vând și cumpără pe oricine dacă acțiunea de vânzare-cumpărare are corespondent într-un pas oricât de mic în a atinge obiectivul urmărit. De-a lungul timpului am văzut slugi care veneau la mine să vândă. Numai că eu nu cumpăram și le-am zis de fiecare dată că acela care-mi vinde mie pe cineva, mâine mă va vinde pe mine. Plecau rapid.
Slugile nu dispun de modalități specifice realizării unor lucruri concrete, despre care să spună că le aparține. Atunci când au de făcut o parte dintr-un material, se fac că muncesc și transpiră. La termenul stabilit ori spun că au uitat materialul acasă, ori găsesc un motiv de a amâna. În finalul finalurilor nu aduc nimic. Este o eroare foarte mare a celui care crede că o slugă are un altfel de comportament și-i încredințează sarcini concrete, conștient fiind că sluga, oricâte promisiuni face, nu va realiza nimic sau va aduce niște chestii puerile, fără valoare și inutilizabile.


(24 martie 2018)

No comments:

Post a Comment