Saturday, February 10, 2018

O carte de Radu PARASCHIVESCU

Despre scriitorul Radu PARASCHIVESCU mi-a vorbit bunul meu prieten George MATEI. Mi l-a recomandat căldurăs. Am început să citesc cartea lui Am fost cândva femeie de onoare. Mie îmi place proza scurtă. La proza scurtă contemporană vreau:
- dinamism,
- ritm,
- claritate,
- structură,
- simplitate,
- originalitate,
- consistență,
- vioiciune.
La scriitorul Radu PARASCHIVESCU le-am găsit pe toate. Am fost pus în situația, foarte rară dealtfel, să citesc cartea într-un ritm pe care nu l-am mai avut de la romanul lui Gabriel  García MÁRQUEZ pe numele complet Gabriel José de la Concordia García MÁRQUEZ, intitulat  Un veac de singurătate și publicat la BPT în multe exemplare, roman pe care l-am citit într-o noapte în baie, stând pe marginea căzii.
Radu PARASCHIVESCU este un prozator mare, stilul său fiind exact ceea ce trebuie în aceste vremuri ăn care lucrările epice de mare întindere nu se potrivesc ritmului vieții în care ne desfășurăm activitatea și a citi despre ceea ce trăim pe sute și sute de pagini devine agasant, plictisitor și de nesuportat. La Radu PARASCHIVESCU textele sunt pline de sevă și în ele regăsesc lumea de lângă mine, oameni și evenimente pe care le-am trăit și pe care scriitorul le redă prin filtrul gândirii sale care în proporție de 106,2%  se suprapune cu modul meu de gândire.



(10 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment