Thursday, February 15, 2018

Executant lăudăros

Executantul lăudăros se cunoaște dintr-o mie prin faptul că:
- vorbește mult;
- folosește prea des pronumele eu;
- despre faptele lui vorbește la timpul trecut;
- în 10 cuvinte are 6 nume proprii;
- nu vine cu lucruri concrete;
- pus la treabă nu face mai nimic;
- se laudă cu ce nu a făcut el;
- se învârtește pe lângă cei care muncesc;
- privește, nu execută;
- dă idei fără a se implica;
- stă prea mult pe lângă șefi.
Trebuie musai identificat executantul lăudăros pentru:
- a nu fi inclus în echipă;
- a nu i se da să facă lucruri decisive;
- a nu i se spune lucruri importante;
- a nu fi luat la nicio negociere;
- a nu i se da importanță de niciun fel;
- a nu i se cere părerea că nu are;
- a nu mai plictisi cu laudele sale.
Eu am un mod simplu de a-l testa pe om pentru a vedea dacă este sau nu lăudăros. Îl stimulez să vorbească despre el, despre ceea ce a făcut el, în ideia că tot ceea ce spune îmi este foarte necesar în a face eu lucruri folosindu-mă de experiența sa. Atunci lăudărosul începe să debiteze niște enormități și nu se mai oprește. Cu fiecare minut care trece îmi dau seama nu numai că este lăudăros, dar că este nepriceput, laș, orgolios, turnător, infect, prostovan și neîndemănatic.
Executantul  lăudăros nu este numai lăudăros. Are o droaie de defecte, dar lăudăroșenia iese la el în evidență prima, căci este zgomotasă, spontană, presărată cu enormități și are uneori în ea nenumărate stângăcii care o fac nenaturală.




(15 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment