Monday, February 12, 2018

e-Mailul structurat

Mie îmi plan e-Mail-urile scurte și structurate. dacă omul are de spus ceva, trebuie s-o facă:
- în cuvinte puține,
- cu claritate maximă,
- într-o structură clasică,
- direct, concis și precis.
Am văzut mulți care scriu pe e-Mail tot felul de chestii, fără a avea un obiectiv clar spus în subiectul scrisorii și înșiră nenumărate lucruri care nu au legătură unele cu altele, intrând în detalii dintre cele mai nesemnificative.
Dacă cineva vrea să adreseze o invitație, la subiect va scrie ceva de felul invitație la lansare de carte. În corpul scrisorii, care este de tip 1 la 1, adică scriu eu scrisoarea pentru o persoană, mă adresez direct cu numele persoanei căreia îi comunic și spun ce carte lansez, unde se face lansarea, când se face lansarea, adică zi, lună, an și oră. Mai ofer și un număr de telefon sau o adresă de e-Mail pentru a oferi detalii la nevoie. Textul este foarte scurt și musai se încheie cu ceva politicos. Ultimele cuvinte din scrisoare vor fi numele celui care face invitația.
Eu, de exemplu scriu depeșe foarte scurte și de fiecare dată sunt foarte politicos și mai ales rog frumos sau mulțumesc frumos celui căruia mă adresez.


(13 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment