Saturday, February 10, 2018

Ceva cu tipul din filme..., de

Cartea scriitorului Bogdan STOICA Tipul din filme nu există, este tipul de proză scurtă pe care numai la scrierile medievale italienești am întâlnit-o. Au mai scris și alții proză scurtă, dar ceea ce scrie Bogdan STOICA  este cu totul altceva pentru că abordează probleme de mare actualitate și nuanțele sunt foarte bine conturate, încât nu lasă loc la interpretări.


La acest scriitor am admirat stilul, originalitatea, consistența și caracterul direct la zicerilor. Limbajul este al unui personaj definit,  bine conturat, tot timpul în acțiune, care trăiește clipa.





Ceva cu tipul din file..., este tipul de proză scurtă care face să nu lași povestioara necitită. Autorul are arta dozării și imprevizibilului, căci acesta este motivul de a citi.  Limbajul este colorat într-o lume obișnuită în care întotdeauna 2 + 2 egal 4 și 3 ori 3 egal 9, nu ca la bogați unde se lucrează cu concepte mai sofisticate precum foarte mult, groaznic de mult și tot așa.



Coperțile cărții nu diferă prea mult unele de altele, deși eroul masculin de acolo care traversează toate povestioarele, este fotograf. Le-am și confundat și m-am trezit adasă cu couă volume doi. Noroc că nu am aruncat bonul și am schimbat un volum. Nu a fost deloc simplu...
(10 februarie 2018)

No comments:

Post a Comment